پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قانون جامع حمایت از معلولان در جامعه اجرایی شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،محمد دامادی امروز در همایش روز جهانی معلولان مازندران در سالن جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: معلولان افراد قوی و قدرتمند جامعه هستند که سال‌ها با درد معلولیت خود روزگار می‌گذرانند و می‌توانیم فضا را برای توانمندی بیشتر آنان فراهم کنیم.

وی افزود: معلولان دارای مشکلات زیادی هستند که خانواده‌ها با عشق، علاقه و ایثار با امید خدمت می‌کنند که در مناسبت‌های مختلف مانند روز جهانی معلولان، مسئولان باید سکوت کنند و به مشکلات و درد دل‌های معلولان گوش فرادهند.

دامادی گفت: سال‌های متمادی بسیاری از قوانین در صف تصویب هستند اما اکنون بارایزنی‌های مختلف قانون حمایت از معلولان تصویب شد که باید به درستی این قشر عظیم جامعه را ببینیم.

وی بیان کرد: مجلس وظیفه خود را در بحث حمایت از این قشر انجام داده و اکنون وظیفه دستگاه‌های اجرایی است و بدانیم اگر بهترین قانون را داشته باشیم اما درست اجرا نشود هیچ اعتبار و ارزشی ندارد که در این راستا مسئولیت دولت سنگین است.

طرح مناسب سازی محیط ویژه معلولان استان بوشهر تدوین شده است

مناسب‌سازی فضاهای شهری مهم‌ترین نیاز اساسی معلولان ساوه است

دامادی با بیان اینکه دولت و مجلس جدا از هم نیستند گفت: همه ما خدمتگذار مردم هستیم که قشر معلولان باید بیشتر از گذشته در جامعه حضور داشته و نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فردی که دچار معلولیت شد سیاست غلط ما بوده که او را محدود می‌کنیم و برای اشتغال این قشر توانمند جامعه باید دولت با همکاری بخش خصوصی ورود پیدا کند تا عدالت در جامعه اجرا شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.