پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فیلم : معرفی روستای قادیکلا از توابع دهستان گرماب

روستای قادیکلا از شمال به روستای وناجم، از جنوب به مزارع و شالیزار و روستای خارخون، از شرق به جنگل و از غرب به جاده اصلی ساری به کیاسر وصل است.

0

 

روستای قادیکلا از توابع بخش چهاردانگه و در 50 کیلومتری شهرستان ساری واقع شده است. روستای قادیکلا از شمال به روستای وناجم، از جنوب به مزارع و شالیزار و روستای خارخون، از شرق به جنگل و از غرب به جاده اصلی ساری به کیاسر وصل است. جمعیت روستای قادیکلا در فصل زمستان 350 نفر و در فصل بهار و تابستان حدود 800 نفر می باشد. شغل اصلی اهالی روستا کشاورزی و دامداری است. دو بقعه متبرکه یکی در پائین محله بنام امامزاده سید عبدالمطلب و دیگری در بالا محله قرار دارد که مورد احترام اهالی منطقه و روستای قادیکلا است.

 

روستای قادیکلا در دوران دفاع مقدس شهیدی بنام شهید صادق حیاتی تقدیم انقلاب کرده است. به علت حاصلخیزی خاک روستای قادیکلا انواع محصولات در این روستا کشت می شود برنج ، گندم ، جو ، کلزا ، سیب زمینی و درختانی مثل گردو ، سیب ، گلابی ، آلوچه ، انار ، خرمالو ، هلو ، فندق و صیفی جات و سبزیجات نیز از محصولات روستای قادیکلا است. روستای قادیکلا از امکاناتی نظیر آب ، برق ، مرکز مخابرات ، خانه بهداشت ، دبیرستان شبانه روزی و مدرسه ابتدایی برخوردار است. دبیرستان شبانه روزی امام حسن مجتبی (ع) از سال 1370 تاسیس شده است و دانش آموزان از روستاهای وناجم ، کرسام ، ورنام ، خارخون و روستاهای مجاور برای تحصیل به دبیرستان روستای قادیکلا می آیند. روستای قادیکلا با چشم اندازها و مناظر دیدنی با همجواری جنگل و کوه و دارا بودن مزارع و مراتع زیبا به همراه مردم خونگرم پذیرای مسافران و هموطنان عزیز است.

 

[pro-player width=’640′ height=’450′ type=’video’ image=’https://www.4dangehnews.ir/wp-content/uploads/ghadikela.jpg’]http://77.36.163.91/video/68187.flv[/pro-player]

 

زمان ویدئو : 4:31 ثانیه

حجم ویدئو : 9٫41  مگابایت

download-video

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.