پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فيلم: ريكا، پلنگ چهاردانگه اي در مستند شوك

آخرين قسمت پخش شده از برنامه ي تلويزيوني شوك با موضوع قاچاق حيوانات در روز چهارشنبه 22 مرداد 1393 از شبكه ي سوم سيما پخش شد كه در بخشي از آن ريكا پلنگ چهاردانگه اي باغ وحش ارم حضور داشت.

0

 

مستند شوك برنامه اي تلويزيوني است كه از شبكه ي سوم سيما پخش مي شود و هر بار به يكي از موضوعات چالشي و حساس روز جامعه مي پردازد. آخرين قسمت پخش شده از اين برنامه ي تلويزيوني با موضوع قاچاق حيوانات در روز چهارشنبه 22 مرداد 1393 از شبكه ي سوم سيما پخش شد.

 

پخش اين برنامه با اين موضوع بهانه اي شد تا با تنها پلنگ ايراني نر باغ وحش هاي كشور آشنا شويم. ريكا پلنگ ايراني نري كه حدود 13 سال پيش در حالي كه هنوز كوچك بود توسط آقاي شيردل يكي از محيط بانان پناهگاه حيات وحش دودانگه و چهاردانگه پيدا و سپس آقاي شيردل مدت 8 ماه از او در خانه اش نگهداري كرد و پس از آن به مسئولان باغ وحش ارم تهران تحويل شد. اكنون پس از 13 سال ريكا، تنها پلنگ نر ايراني باغ وحش هاي ايران است.

 

اميدوار هستيم كه ما قدر محيط زيست و حيات جانوري خود را بدانيم و در حفظ آن كوشا باشيم و اين موضوع را هميشه در ذهن داشته باشيم كه هر موجود زنده اي در اين كره ي خاكي مانند ما انسانها حق حيات دارد و ما نبايد بدون دليل اين حق را از او بگيريم. نسل ببر مازندارن و شير ايراني، دو گربه سان بزرگ ايران در گذشته نه چندان دور منقرض شده است، نگذاريم كه پلنگ ايراني كه اكنون كمتر از 500 قلاده از آن در ايران باقي مانده از بين برود و بنشينيم و حسرتي كه براي ببر مازندران و شير ايراني مي خوريم و گذشتگانمان را نسبت به اين موضوع مقصر مي دانيم، بخوريم.

 

 

 

دریافت ویدئو ( ۱1٫5 مگابایت )

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.