پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فراهم شدن زمینه تشخیص احتمال ریزش سنگ در پیش‌بینی‌های هواشناسی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس از، سید محمدرضا رضوی بعد از ظهر امروز گفت: هواشناسی، علم عدم قطعیت است بدین معنا که پیش‌بینی در دستور کار ما قرار دارد ولی پیشگوئی نمی‌کنیم.

وی افزود: اگر در برنامه پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در سطح استان بوده اگر در منطقه‌ای رخ دهد به معنای ایراد در پیش‌بینی نیست.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: طی پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی اخطاریه نیز صادر می‌شود که به این معنا است که احتمال خطر وجود دارد و باید تمام دستگاه‌های امدادی در حالت آماده‌باش باشند چرا که پیش‌بینی در کاهش خسارات مؤثر است.

این مسؤول با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی برای مدیریت بحران نهادینه شده است، تصریح کرد: کارشناسان هواشناسی در جلسات مدیریت بحران حضور دارند و حتی بارش‌ها به تفکیک میزان و ساعت آن از سوی این اداره‌کل اعلام می‌شود.

رضوی اضافه کرد: حتی در پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال ریزش سنگ نیز پیش‌بینی می‌شود که با دقت در بحث مدیریت بحران پیش می‌رویم.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی نباید چیزی برای پنهان کردن داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید کاستی‌ها در جامعه بازگو شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران درباره بحث تغییر اقلیم، اظهار کرد: باید در مورد آینده تغییر اقلیم در کشور و اثرات و خطرات آن در مازندران چاره‌اندیشی شود.

رضوی تصریح کرد: شاهد هجوم بی‌رویه خوش‌نشین‌ها در مناطق ییلاقی و بالادست مازندران هستیم که آلودگی محیط زیست و تخریب طبیعت استان را به دنبال دارد به‌گونه‌ای که حتی نشستن غبار روی درختان نگران‌کننده است.

وی در پایان گفت: هواشناسی مازندران آمادگی کاملی در زمینه اطلاع‌رسانی بحث تغییرات اقلیمی دارد که همکاری رسانه‌ها در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.