پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش برطرف شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، قاسم احمدی لاشکی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که  با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه کمبود نیروی انسانی یک دغدغه جدی در آموزش و پرورش است لذا کیفیت نباید فدای کمیت شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ‌اظهار داشت: نباید آموزش و پرورش دغدغه ساعت و کلاس داشته باشد و نیاز است وزارت آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی در مدارس فنی و حرفه‌ای و کارودانش را رفع کند.

وی ادامه داد: کیفیت در جذب نیرو نباید فدای کمیت شود و نیاز است در به کار‌گیری نیروها هر چند کمبود نیرو داریم باید دقت شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تا سال 1400 بالغ بر 12 هزار نیرو بازنشسته فرهنگی داریم باید از اکنون به فکر جذب نیروی با کیفیت بالا باشیم زیرا از مجموع 39 هزار نفر، این تعداد بازنشسته یک نگرانی عجیب است.

وی گفت: بنده در مورد زمینی بلااستفاده در شهر هچیرود که شهرداری اعلام کرده از آموزش و پرورش دریافت می‌کنم و به جای آن مدرسه بسازند از آموزش و پرورش گلایه دارم  و امیدواریم با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش در منطقه این مشکل رفع شود.

وجود 27 درصد کلاس غیراستاندارد در مازندران

معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز گفت: در مازندران 27 درصد کلاس درس غیر استاندارد داریم که نیاز است وزارت آموزش و پرورش در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند.

احمد حسین زادگان در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مبنای توسعه هر جامعه ای محسوب می شود و نیاز است توجه ویژه ای به آن شود.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مهم ترین دغدغه شورای آموزش و پرورش در مازندران است که نیاز است این‌مشکل در حوزه مدارس فنی و حرفه ای و کارودانش رفع شود.

حسین زادگان تصریح کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی تلاش شود مدرسه ای بدون معلم‌نماند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.