پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عابران پیاده بیشترین آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سرهنگ “مهدی باقری” در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس،گفت: امروزه با افزایش حجم ترددهای خودرویی در معابر عمومی و گذرگاه های درونشهری برخی عوامل انسانی و اعمال و رفتار ناصحیح ناشی از نداشتن تجربه و مهارت کافی در رانندگی موجب بروز حوادث تلخ و ناگواری می شود که جبران آن دشوار و حتی غیر ممکن است.

وی با اشاره به این که عابران پیاده همواره قربانی سرعت و بی احتیاطی رانندگان هستند، افزود: برابر آمار و بررسی های انجام شده ۴۷ درصد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در معابر عمومی و گذرگاه های درون شهری مربوط به عابران پیاده است.

سرهنگ باقری، بیشترین ساعت های وقوع تصادفات درونشهری را بین ساعت ۱۸ تا ۲۰ دانست و خاطرنشان کرد: سرعت زیاد علیرغم نبود ایمنی خودرو ها، بی احتیاطی عابران پیاده و رانندگان وسایط نقلیه و استفاده نکردن عابران از پل های عابر پیاده و گذرگاه های ایمن از دیگر عوامل تصادفات منجر به فوت عابران پیاده به شمار می روند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران با اشاره به این که همچنین ۲۲ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در استان را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند ،اظهار داشت: حرکت در پیاده رو ، حرکت در جهت مخالف مسیر مجاز، انجام حرکت های نمایشی و مارپیچ ، عدم استفاده از کلاه ایمنی و حرکت برروی یک چرخ از مهمترین عوامل بروز تصادف رانندگی توسط موتورسیکلت سواران است.

سرهنگ باقری عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تغییر ناگهانی مسیر و عدم توانائی در کنترل وسایط نقلیه را از مهمترین دلایل بروز تصادفات رانندگی در استان برشمرد و گفت: عدم توجه به جلو با ۳۸ درصد بیشترین عامل تصادفات است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.