پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ظرفیت‌های صنعتی شرق مازندران سبب کاهش بیکاری جوانان در منطقه می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، عبدالجواد توحیدی مقدم امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان با گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: همه ما مدیون انقلاب و نظام هستیم که باید در هر سنگری ادامه دهنده راه شهدا باشیم و بدانیم شالوده و اساس کار ما برای موفقیت و رضایت جامعه، بر اساس مدیریت درست و احترام به قانون بوده که باید تمام اقدامات در چارچوب قوانین باشد.

وی با اشاره به حفظ شان و منزلت مردم و مسئولان، افزود: همه ما مانند اعضای یک خانواده هستیم که باید با تعامل و برنامه محور بودن، وظیفه ذاتی خودرا انجام دهیم و به دنبال ایجاد امید و آرامش در جامعه باشیم.

سرپرست فرمانداری نکا افزود: اشتغال مهم‌ترین مطالبه جوانان و فارغ التحصیلان است که باید از تمام ظرفیت‌ها جهت رفع این مشکل گام برداریم که کارگروه اشتغال در شهرستان تقویت می‌شود.

وی بیان کرد: زنجیره و شالوده خدمت مشخص بوده که در راستای اجرای سیاست دولت تدبیر و امید گام برداریم و تعامل خوبی میان ارگان و قوای شهرستان ایجاد کنیم تا با هم افزایی شاهد توسعه و پیشرفت شهرستان و استان باشیم.

توحیدی مقدم ادامه داد: نکا شهری مهم و تاثیرگذار در استان است که با موقعیت جغرافیایی و ظرفیت خوب مانند پایانه نفتی، شهرک صنعتی، کشاورزی، کارخانه سیمان، نیروگاه و دیگر ظرفیت‌ها از امتیازات خوبی برخوردار است که باید در ادامه به جاذبه گردشگری صنعتی در منطقه بپردازیم.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری به عنوان صنعتی فرا بخشی بوده که دیگر صنایع را تقویت می‌کند و برای تقویت ظرفیت اماکن اقامتی شهرستان باید استفاده مطلوبی داشته باشیم.

توحیدی مقدم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: باید زیرساخت‌های لازم جهت اجرای فرمایش ایشان را فراهم کنیم که در اجرای برخی از طرح‌ها مانند بوم‌گردی نیاز به قانون، سیاست‌گذاری و  آموزش بوده و مردم نیز باید پای کار بیایند.

وی مهم‌ترین برنامه خود به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان را تقویت وضعیت موجود در حوزه کشاورزی، صنعتی و توجه ویژه به صنعت گردشگری به عنوان صنعت فرابخشی دانست  و گفت: شناسایی ظرفیت شهرستان به استان و کشور مدنظر بنده است.

سرپرست فرمانداری نکا با اشاره به اهمیت اتاق فکر در شهرستان گفت: اتاق فکر شامل نخبگان علمی، گروه‌ها اصناف و دیگر اقشار شهرستان بوده که بزودی تشکیل می‌شود تا بتوانیم در مسیر توسعه گام برداریم.

وی با اشاره به نیمه‌کاره بودن برخی پروژه‌ها در شهرستان بیان کرد: برخی پروژه‌ها باید از قبل آمایش سرزمینی شود و طبق نیاز آن منطقه باشد که پیگیر اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان هستیم.

توحیدی مقدم افزود: مدیران شهرستان باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند تا شاهد رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت باشیم.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.