پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طنین روح‌بخش دعای عرفه در استان علوی تبار مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم روح بخش دعای عرفه امام حسین (ع) عصر امروز در جای جای مازندران علوی تبار، مساجد، اماکن مذهبی و امامزادگان مازندران برگزار شد. این مراسم با شکوه با حضور پرشور مردم ولایتمدار در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد.

چقدر به من نزدیکی و من چقدر از تو دورم و چه اندازه به من مهر می‌ورزی. پس چیست آنچه مرا از تو در پرده می‌کند؟ آنگاه که جبرئیل در صحرای عرفات، مناسک حج را به ابراهیم (ع) آموخت به او گفت؟ یاد گرفتی؟ که ابراهیم پاسخ داد: “عرفتُ، عَرَفتُ” یعنی: شناختم، شناختم.

امروز فاصله‌ها در پس نجواهای بندگی و سوز عاشقی بی‌معنی شده و غرق شدن در نام معشوق جلوه‌ای از عبودیت را به تصویر می‌کشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اعلام اینکه دعای عرفه عصر امروز در بیش از 400 نقطه مازندران طنین انداز شد گفت: بیش از 410 مسجد، حسینیه و مکان‌های مذهبی آماده برگزاری دعای عرفه در مازندران است که نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان افزود: جوانان در کنار سایر اقشار جامعه در مراسم دعای عرفه حضوری پرشور دارند.

وی گفت: 88 نقطه در شهرستان بابل، 48 نقطه در شهرستان آمل، 38 نقطه در بابلسر، 33 نقطه در ساری، 26 نقطه در قائم‌شهر، 34 نقطه در نوشهر و چالوس، 22 نقطه در محمودآباد و پنج نقطه در کلاردشت در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته از رشد کیفی خوبی برخوردار بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در دعای عرفه، نشان‌دهنده علاقه‌مندی و توجه عمیق مردم استان به اعتقادات دینی بوده که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

گزارش از قدسیه السادات شعبانپور

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.