پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح ساماندهی زباله‌ در ورودی شهرهای مازندران اجرایی شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: احمد حسین زادگان امروز در جلسه شورای اداری مازندران در استانداری اظهار داشت: دشمن تلاش کرد با ایجاد یاس، ناامیدی، بدبینی نظام را ناکارآمد جلوه دهد اما در راهپیمایی 22 بهمن مردم حماسه عظیم را خلق کردند و جهانیان شاهد حضور مردم بودند که آمارها نشان می‌دهد به طور میانگین حضور مردم 25 درصد بیشتر از گذشته بود که این امر نشان ازبلوغ سیاسی و آگاهی مردم است.

وی افود: دوری ازیاس و ایجاد امید اجتماعی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که این امر باید توسط مدیران در حوزه‌های مختلف انجام گیرد. تلاش شد افراد کاردان و دارای تجارب و سوابق خوب برای پیشرفت و توسعه استان به‌کارگیری شود.

حسین زادگان افزود: در زمینه انتخابات که سال آینده از اتفاقات بزرگ در کشور است باید تعامل خوبی با احزاب صورت گیرد که احزاب شناسنامه‌دار در استان ساماندهی می‌شوند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز شاهد حضور میلیونی مردم در استان هستیم که در زمینه مازندران پاک، ساماندهی زباله گام برداریم کار فرهنگی همراه با تبلیغات و کار رسانه ای همراه باشد که حوزه راه نقشی مهم و تعیین کننده دارد.

استاندار مازندران گفت: بحث درختکاری از موضوعات مهم است که با همکاری شورا و دهیاران تا پایان سال به این امر اهتمام کنند. همچنین تنظیم بازار نیاز به نظارت جدی تر دارد تا از افزایش قیمت پیشگیری کنیم و در زمینه مدیریت مصرف برق و آب توجه و برنامه عملیاتی زمان بندی شده جهت صرفه جویی به درستی نهادینه شود.

حسین زادگان ادامه داد: با توجه به طبیعت بکر استان، تغییر کاربری اراضی نیاز به عزم استانی دارد تا زمین و محیط زیست را برای نسل آینده حفظ کنیم.

استاندار مازندران با تاکید برتقویت سازمان‌های مردم نهاد گفت: بیش از 500 هزار دانش آموز در استان داریم که با تفاهم نامه میان آموزش و پرورش با همکاری تشکیلات و فرهنگیان مراحل اجرایی دقیق مشخص و گزارش شود و از ظرفیت سازمان دانش آموزی استفاده شود.

به گفته وی، پروژه‌های نیمه تمامی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد با اولویت بندی به این بخش واگذار شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: سامانه نظام مدیریت مشارکتی راه اندازی شد تا ازظرفیت خرد جمعی شامل مردم، نخبگان،و اقشار مختلف جهت توسعه استان استفاده شود.

توجه به زباله و پسماند در استان

مهدی رازجویان، سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران گفت: با توجه به اینکه مازندران مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگران است به مسئله معابر عاری از زباله، نخاله و پسماند توجه شود و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در محورهای مواصلاتی مورد توجه است.

معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران� نیز در این نشست گفت: آینده جامعه به نوع نگاه امروز بستگی دارد که با اعتماد به جوانان و افزایش مهارت و تقویت آنان و مشخص کردن سهم مدیریت بانوان درپیشبرد اهداف جامعه به رشد کافی دست یابیم.

حسین حسن نژاد افزود: رضایتمندی شرط توسعه است که این امر نیازمند کارآمدی است که دراین راستا موئلفه‌های مختلف به ویژه سیاسی و اجتماعی می‌تواند به ما کمک کند.

وی بیان کرد: تعریف درست از ظرفیت‌های شهرستان ها و اولویت بندی آنان با استفاده درست سرمایه‌ها بهره وری را افزایش و زمینه رابرای توسعه بیشتر فراهم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.