پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت تدوین نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس

0

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران بر ضرورت تدوین نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا،سردار عبدالله ملکی امروز در همایش یاد یاران ویژه روحانیون و طلاب رزمنده دفاع مقدس که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با بیان اینکه همه داشته های مان از کلاس درس علما است، اظهار کرد: همه رزمندگان، جانبازان، ایثارگران، آزادگان نیز از علما یاد گرفتند.

وی با اشاره به اینکه علما آموزه های دینی را خیلی خوب منتقل کردند و درس های عاشورایی را به خوبی روایت کردند، تصریح کرد: علما برای ایجاد روحیه در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و در این میان خط‌شکن نیز بوده‌اند.

ملکی با اشاره به اینکه مازندران 370 شهید روحانی تقدیم به انقلاب کرد، گفت: ثبت خاطرات روحانیون در دفاع مقدس، ضرورت دارد و باید نسبت به آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با ورود به این حوزه، نسبت به جمع آوری خاطرات آیات عظام طبرسی، معلمی، جعفری و جمشیدی اقدام کرده است، افزود: باید نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس تدوین و در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ادامه خواستار همکاری همه طلاب و روحانیون رزمنده استان در این زمینه شد و گفت: در حال حاضر تعداد کمی از اسناد و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.

وی نقش روحانیت در دوران هشت ساله دفاع مقدس را ارزنده دانست و اظهار کرد: بدون روحانیت در ایمان و عقیده همانند ماهی بدون آب هستیم و نباید نهادهای مسئول و مرتبط با حوزه تدوین در این زمینه کوتاهی کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.