پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدور حکم بازداشت چند شهردار در مازندران به دلیل دپوی زباله

مهردادی گفت:روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن زباله ۵ شهرستان غرب مازندران در جنگلهای دو هزار مازندران دپو می شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهردادی در گفتگوی با خبرنگار شبکه خبر با اعلام این خبر گفت: روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن زباله ۵ شهرستان غرب مازندران  در جنگلهای دو هزار مازندران دپو می شود.
 
 
وی افزود : ساماندهی زباله ها این شهرها بر اساس قانون بر عهده  شهرداری هاست ولی دراین زمینه تاکنون اقدامی انجام نداده اند.
 
 
مدیر کل محیط زیست استان مازندران گفت: با هماهنگی مراجع قضایی  حکم بازداشت ۸۰ درصد از شهرداران متخلف را گرفته ایم.
 
 
شهردار خرم آباد مازندران هم می گوید: با بازداشت شهرداران مشکل دپوی زباله در جنگل  حل نمی شود.
 
 
جعفرپور گفت:  عمده این زباله ها استان مازندران به ویژه غرب استان مربوط به گردشگرانی است که از شهرهای دیگر به مازندران سفر می کنند و ما برای حل این مشکل نیاز به عزم ملی و نگاه کشوری و نه استانی داریم.
 
 
فرماندار رامسر هم با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله در مناطق جنگلی اشکده چال در این شهرستان دپو می شود اظهار داشت: زمینی تهیه کرده ایم و قصد داریم با احداث کارخانه کمپوست و همچنین دستگاه زباله سوز مشکل را در این منطقه حل کنیم.
 
 
وی درباره اینکه چه زمانی این اتفاق برای مرتفع شدن این معضل زیست محیطی می افتد  گفت: نمی دانم هر زمان که پول داشته باشیم.
 
 
شعبان سروری افزود: به هر حال بازیافت زباله باید توجیه اقتصادی داشته باشد و برای احداث کارخانه کمپوست به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم در حالیکه درآمد یکسال ما ۱۵ میلیارد تومان است.
 
 
فرماندار رامسر ادامه داد: در  تفاهمنامه ای  که با استانهای شمالی منعقد شد قرار شد اعتبارات لازم در این بخش اختصاص یابد اما این اتفاق نیفتاد.
 
 
دپوی زباله در جنگلهای مازندران به ویژه در غرب استان حدود ۲۵ سال است به یکی از معضلات جدی محیط زیست تبدیل شده است.
 
 
شیرآبه های ناشی از این زباله ها با رودخانه تلاقی پیدا می کند و به زمینهای کشاورزی روستاهای اطراف نیز منتقل می شود.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.