پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهریور امسال، کیاسر صددرصد گازدار خواهد شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از مهر، محمداسماعیل ابراهیم‌زاده عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه مطالبات شرکت گاز مازندران ۱۴۶ میلیارد تومان است، افزود: اکنون ما از مردم و صنایع استان ۱۴۶ میلیارد تومان طلب داریم که ۷۰ درصد آن مربوط به مردم و بقیه برای صنایع منهای نیروگاه و نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه در سال ۸۶ در مازندران گاز قطع شد و دولت وقت ۹ برابر قیمت معمول با ترکمنستان قرارداد بست تا گاز برقرار شود، افزود: پس از این اتفاق، به‌دستور رئیس‌جمهور وقت، بررسی خط لوله دامغان به کیاسر، در دستورکار شرکت ملی گاز قرار گرفت و پس از بررسی مشخص شد به ۱۷۰ کیلومتر خط ۴۲ اینچی گاز نیاز است اما علی‌رغم همه پول‌های نفتی، این امر محقق نشد و در سال ۹۳، در دولت تدبیر و امید، این مهم با ۸۲۰ میلیارد تومان تصویب شد و با یک برنامه نگاه به آینده و مدون، در مرداد ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

ابراهیم زاده با بیان مشکلات فروش نفت پیش از برجام و عدم دریافت پول در ازای آن و هزینه‌بری و سختی‌های انجام‌کار برنامه گازرسانی دامغان به کیاسر، گفت: انجام این گازرسانی هدیه دولت تدبیر به مردم مازندران بوده که دیگر نه مردم و نه صنایع دغدغه قطعی گاز در زمستان را نداشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که در شهریور امسال، کیاسر صددرصد گازدار خواهد شد و افزود: شبکه گاز آماده شده و ایستگاه در حال آماده‌سازی است و تمام مسیر دامغان، کیاسر-ساری که اعم از منطقه چهاردانه با ۱۰۵ روستا و شهر کیاسر، کارخانه سیمان و ۵۶ روستا منطقه فریم و شهر فریم در این مسیر همه گاز دار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گازرسانی به روستاها را عاملی مهم برای صیانت از جنگل و محیط زیست برشمرد.

ابراهیم‌زاده با استراتزیک خواندن این گازرسانی، افزود: اکنون بسار سرمایه‌گذاری برای گتروشیمی نیز آماده است، چرا که خوراک اصلی پتروشیمی گاز طبیعی است و از حضور سرمایه‌گذاران در این عرصه استقبال کرد و آن را عاملی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۶، مازندران ۷۰۰ هزار مشترک داشته و با قطع گاز ترکمنستان گاز مازندران نیز قطع شد، افزود: اما در سال ۹۵ و با وجود یک میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک پس از قطع گاز از سوی ترکمنستان با مدیریت یکپارچه، فرهنگ جهادی، عشق و علاقه برای خدمت به مردم و پیگیری مسئولان گاز استان قطع نشد.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: در شرکت گاز با یک فرهنگ همدلی و همراهی و مدیریت یکپارچه، یک عزت ملی اتفاق افتاد که بدون ترکمستان نیز ما می‌توانیم کار کنیم و اکنون که این خط بهره‌برداری شدف دیگر نیازی به آنها نداریم و این امر ناشی از تدبیر وزیر نفت و کارکنان شرکت ملی گاز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز با بیان اینکه در سال ۹۵، حدود ۶۵ هزار خانوار گازدار و هزار و دویست کیلومتر کار انجام و ۳۵۰ میلیارد هم در این استان پول توزیع شد، خاطرنشان کرد: این امر به این معناست که ما هم ۶۵ هزار خانه را گرم گرده‌ایم و هم با توزیه این مقدار پول در استان، بازار مازندران نیز گرم شده و این افتخاری برای شرکت گاز مازندان است.

گازرسانی به ۲۳ هزار خانوار سال جاری در مازندران

وی با اشاره به اینکه در شش ماه اول سال ۹۶، در ۲۳ هزار و ۲۰۰ خانه گاز را روشن کرده‌ایم افزود: در حال حاضر ۳۰۰ پیمانکار در استان مشغول به کارند و تا کنون ۷۵۰ کیلومتر کار انجام شده و ۱۹ هزار و ۲۰۰ خانه گازدار شده و با گازدار شدن ۹۷ روستا تا پایان مرداد ماه، ۴ هزار خانه دیگر گازدار خواهند شد.

وی با اشاره به وجود ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه در حال حاضر، گفت: شرکت گاز مازندران از گلوگاه تا رامسر و تمام روستاهای جنوب استان مازندران مناطق جنگلی، صعب‌العبور و رانشی با اقتدار و برنامه و کار کیفی در حال انجام کار بوده و برای ما دقت و کیفیت اصل است چرا که نشتی لوله گاز خطر جانی برای مردم دارد و جان مردم را نمی‌توان با چیزی معامله کرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: تا پایان سال ۹۶، تعداد ۳۶۶ روستا گازدار خواهند شد که از این تعداد،ب ه ۹۷ روستا در شهریور گاز تزریق خواهد شد.

ابراهیم‌زاده ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ جهادی و همدلی تا پایان سال ۹۷ روستاهای بالای ۲۰ خانوار صددرصد گازدار خواهند شد، خاطرنشان کرد: شرکت گاز چون به‌صورت تجمعی برای یک مجموعه روستا کار می‌کند اگر در آن مسیر یک روستای ۵ یا ۱۰ خانوار هم وجود داشته باشد، گازدار خواهند شد.

وی با بیان اینکه روستاهای مازندران به سه روش، لوله‌های گاز، CNG و LNG گازدار خواهند شد، افزود: شرکت گاز مازندران اولین شرکتی است که با روش CNG به روستاها گازرسانی می‌کند و در حال حاضر، با سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی این امر در رینه آمل انجام شده و در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه در کجور و نور نیز به دلیل مسائل فنی، همچون رانش زیاد، شیب تند و پیچ‌های زیاد به‌روش CNG در حال کار هستیم، افزود: مقرر شد سرمایه گذار با مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام کار، آن را ۵ ساله از ما بگیرد و شرکت گاز مازندران با ریسک‌پذیری بالا موافق کرده است تا با تکنولوزی روز بتواند این روستاها را گازدار کند.

وی با بیان اینکه از مردم ولایتدمدار و فهیم استان مازندران و صنایع که از گاز خدادی و پاک استفاده می‌کنند، انتظار همدلی داریم تا هم سازمان را اداره کنیم و هم برای پروژه‌های در حال انجام مشکلی پیش نیاید، افزود: همدلی مردم پرداخت به موقع بهای گاز است تا ما بتوانیم رسالت و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.