پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سنگ اندازی در دادن تسهیلات به گلخانه‌داران مازندران

0

کارآفرین عرصه گل و گیاه گفت: سنگ اندازی بانک‌ها در گرفتن ضمانت نامه‌های سنگین از مهم ترین نگرانی های گلخانه داران مازندرانی است.

گل و گیاه از جمله تولیداتی که نیازمند تلاش و سعی فراوان و در کنار آن علاقه است و اگر پشتکار و علاقه تولید کننده نباشد موفقیتی حاصل نمی شود.فاطمه تمیمی از جمله بانوانی است که ثابت کرده است با تولید بهترین گل‌ها می توان در رقابت با بزرگترین تولید کنندگان حرف های زیادی برای گفتن داشت.

این تولید کننده گل و گیاه  متولد 1348 و دارای لیسانس مدیریت بازرگانی بوده و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی گیاهان زینتی در مرکز آموزش کشاورزی سلمان شهر است.

تمیمی در گفت‌وگو با ایسنا به برخی موانع و مشکلات تولید کنندگان  اشاره کرد و گفت: بیشترین مانع نحوه پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها و قوانین دست و پاگیر آن ها است؛ با وجود شعارهایی که می‌دهند در عمل اینطور نیست و نفعی برای تولید کننده ندارد.

از سال 89 وارد کار نمایشگاهی گل و گیاه شدم و  به مرور در سال 93 و 94 با یک شرکت بین المللی آشنا شدم که این شرکت تولید کننده و صادر کننده گیاهان کاکتوس و ساکولنت است. در ابتدا به عنوان تولید کننده با این شرکت کار می کردم اما به مرور و در حال حاضر به عنوان کارشناس و نماینده فروش شرکت در غرب مازندران فعالیت دارم.

این کارآفرین حوزه گل وگیاه ادامه داد: مدتی است که شرکت تعاونی را راه اندازی و به ثبت رساندم که با همکاری تعدادی از تولید کنندگان در شهر کلارآباد با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده در همین رشته فعالیت داریم و خوشبختانه در این مدت کوتاه توانستیم تعداد گلخانه های تحت پوشش را افزایش دهیم. با راه اندازی شرکت خصوصی گل و گیاه در کلارآباد ظرف دو ماه توانستیم حدود هفت گلخانه را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی گلخانه ها سنتی و و برخی مکانیزه هستند و سعی شد با داشته های مردم برنامه ریزی شود، بیان کرد:حدود 200 نفر به صورت رسمی و غیر رسمی برای شرکت گل تولید می کنند و البته این همکاری ادامه دارد، با توجه به ظرفیت شرکت پیش بینی می شود تا هزارنفر نیز در این جا بتوانند مشغول به کار شوند.

تمیمی با تاکید بر کیفیت تولید گل و گیاه گفت: ظرف مدت چهار سال توانستیم تولیداتی را در زمینه گل و گیاه با کیفیت عالی داشته باشیم و خود را به استاندارد جهانی رساندیم و توانسیم صادرات قابل قبولی را هم در این زمینه انجام دهیم.

وی اظهار کرد: در اکثر نمایشگاههای بین المللی مانند نمایشگاه هلند و مسکو شرکت کردیم که خوشبختانه شرکت فدک گل لیان با توجه به کیفیت بالای گل و گیاه توانست رتبه اول را حتی در کشور هلند که مهد گل و گیاه بوده کسب کند.

این کارآفرین گل و گیاه با اشاره به حضور در همه  نمایشگاه های داخلی و کسب رتبه برتر در نمایشگاه داخلی بیان کرد: کاکتوس و ساکولنت از جمله گونه هایی هست که تولید می کنیم و وارد بازار می شود.

تمیمی با بیان اینکه همه هدف ما این است که ایران در آینده نزدیک به قطب تولید این گیاه و به عنوان برترین صادرکننده در خاورمیانه معرفی شود افزود: شرکت ما  مشکل بازار ندارد زیرا در نمایشگاه هایی که شرکت می کنیم سعی بر آن است قراردادهای خوبی بسته شود که منجر به تولید بالا می شود.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.