پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سفیدپوش شدن تمام جاده های مازندران

0

 پایگاه خبری چهاردانگه: سرهنگ علیرضا قدمی رییس پلیس راه مازندران  با بیان اینکه جاده‌ های مازندران امروز برفی و لغزنده است، گفت: همراه داشتن تجهیزات ایمنی در فصل سرما به ویژه زنجیر چرخ، رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و توجه بیشتر به جلو از الزامات سفر ایمن در شرایط بارندگی بوده و نیرو‌های طرح زمستانی پلیس حاضر در جاده‌ های کوهستانی این موارد را کنترل می‌ کنند.

وی افزود: در روزهای بارش و لغزندگی و یخبندان سطح راه ها، سفر نیاز به مدیریت دارد و باید سفرمان را قبل از تاریکی هوا به پایان ببریم و تجهیزات زمستانی هم که جزو جدایی ناپذیر سفر در این مواقع است.

سرهنگ قدمی با بیان اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم و آذوقه و مهم تر از همراه داشتن، یادگیری نحوه استفاده از زنجیر چرخ، از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ زدگی است، گفت: رانندگان قبل از سفر تمرین کرده  و مهارت استفاده از زنجیر چرخ را یاد بگیرند و بازدید خودرو قبل از سفر نیز به جلوگیری از بسیاری حوادث کمک می کند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در جاده های مازندران، افزود: رفت و آمد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۳ دی ساعت ۶ روز شنبه ۱۶ دی از جاده‌ های کرج، چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران، سمنان، مشهد و برعکس ممنوع است.

سرهنگ قدمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ الی ۲۴ روز جمعه ۱۵ دی از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ روز جمعه ۱۵ دی از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.

رییس پلیس راه مازندران افزود:تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از جاده کرج، چالوس و برعکس کماکان ممنوع است.

وی گفت: تردد کلیه کامیون‌ ها و کامیونت‌ ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۱۳ دی و همچنین از ساعت ۸ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ دی  از جاده هراز ممنوع است.

سرهنگ قدمی افزود: تردد کلیه تریلر‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز جمعه ۱۵ دی از تهران به قائم شهر و برعکس، ممنوع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.