پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| 5700 هکتار از اراضی کشاورزی مازندران برنجکاری نشد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، دلاور حیدرپور بعد از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: با شکل‌گیری سازندگی گستردگی در روستاها شکل گرفت و خودکفایی محصولات کشاورزی با کمک کشاورزان در اقصی نقاط کشور انجام شده است.

وی افزود: اکنون در بسیاری از محصولات کشاورزی خودکفا شده و در محصول گندم به مرزخودکفایی رسیده و نیازی به واردات گندم نداریم و در محصول شکر نیز در آستانه رسیدن به خودکفایی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کم بارشی برف و ذخیره برف در ارتفاعات نگرانی‌هایی بوده که در سال زراعی امسال داریم، تصریح کرد: قریب به 190 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نشاکاری شده و در برخی نقاط استان در ارتفاعات نیز کشت برنج صورت گرفته است.

حیدرپور با بیان اینکه پنج هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل کم آبی در شرایط قرمز قرار گرفتند، افزود: از کشاورزان این مناطق خواستیم که نسبت به کشت جایگزین اقدام کنند و بیشترین نقاط که درگیر تنش آبی بوده در شهرستان میاندورود و شهرهای شرقی استان است.

وی با اعلام اینکه با توجه به شرایط کم آبی پیش بینی می‌کردیم 50 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان کشت نشود، گفت: با توجه به مواهب طبیعی و اقدامات مدیریت بحران توانستیم میزان اراضی کشت نشده را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از افتتاح 54 پروژه در 138 روستای استان در حوزه زیربنایی و تولیدی بخش کشاورزی همزمان با هفته جهادکشاورزی امسال در استان خبر داد و گفت: 11 هزار و 300 خانوار در روستاهای مازندران با افتتاح این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

حیدرپور با بیان اینکه 365 میلیارد تومان به مازندران برای اجرای سامانه کارا بوده است، افزود: 75 درصد طرح‌ها در سامانه کار مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی با اعلام اینکه 25 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی مازندران بالغ بر چهار هزار و 977 میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته دریافت کردند گفت: رونق کشاورزی در مازندران را در برنامه داریم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.