پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| میزان تلفات انرژی برق در استان مازندران روند کاهشی داشته است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، قاسم شهابی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: اصحاب رسانه نقشی اثرگذار در اصلاح الگوی مصرف در فصل گرم تابستان دارند و در این زمینه موثر واقع شوند.

وی افزود: گرمای بسیار زیادی را در تابستان شاهد خواهیم بود و باید در تابستان از مصرف بالای مازندران برآییم و با مشارکت اصحاب رسانه باید در این زمینه موفقیت کسب کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه در مازندران یک میلیون و 300 هزار نفر مشترک این شرکت هستند، تصریح کرد: حوزه فعالیت ما از گلوگاه تا انتهای محمودآباد شامل می‌شود.

شهابی با بیان اینکه مصرف برق مازندران در یکم شهریور 96 به میزان بالای مصرف رسیده است، افزود: 555 هزار چراغ روشنایی معابر در استان داریم که سبب روشتایی معابر استان شده است.

وی با اعلام اینکه مصرف استان رشد ده درصدی نسبت به استانهای دیگر در فصل تابستان دارد، گفت: علت آن افزایش حضور مردم برای اسکان به عنوان خانه دوم در فصل بهار و تابستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه مازندران استان ویژه ای بوده که مدیریت مصرف برق در این استان امری ضروری است، افزود: تلفات انرژی در سال 90 حدود 19.5 درصد بوده که بخشی از آن فنی و بخشی غیرفنی بوده است که این میزان به 13.35 درصد تلفات در پایان سال 96 رسیده است.

وی با اعلام اینکه این شرکت بالغ بر 87 میلیارد تومان از مردم و مشترکان دولتی، خصوصی و عمومی طلب دارد، گفت: به دلیل مسائل اقتصادی مردم در پرداخت برق بها مشکلاتی داشته که ما هم حمایت کردیم.

شهابی با بیان اینکه خاموشی‌های مقطعی در مازندران در سال 96 داشتیم، تصریح کرد: همراهی رسانه‌ها به مردم برای مدیریت مصرف برق و کاهش تلفات نقش آفرین هستند.

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات سبب تاخیر در بازسازی شبکه‌های فرسوده برق استان شده است، افزود: در طوفان‌ها و حوادث اخیر استان شبکه برق مازندران آسیب جدی می‌بیند و دلیل آن فرسودگی شبکه‌های برق مازندران است.بیش از 25 درصد شبکه‌های برق استان فرسوده بوده و بازسازی این شبکه‌ها بیش از 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.