پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| علمای مرکز استان مازندران با آیت‌الله نوری همدانی دیدار کردند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی با علمای شهرستان ساری در بیت آیت‌الله نظری خادم الشریعه اظهار داشت: آیت‌الله نوری همدانی منشا تنویر افکار جامعه به ویژه نسل جوان در عرصه‌های مختلف تاریخی بوده و هستند.

وی افزود: خاندان نظری از بزرگان علم و دانش در منطقه بوده که پیشرو در برپایی کنگره عظمایی به نام غدیر هستند و هر سال در این استان و نقاط دیگر کشور کنفرانس‌ها و نشست‌های مطالعاتی در حوزه غدیرشناسی برگزار می‌کند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه کشور به نام غدیر و ولایت و احیا ولایت ائمه معصومین(ع) از طریق ولایت ایجاد می‌شود تصریح کرد: بیت آیت‌الله نظری خادم الشریعه تشریف فرمایی مرجع عالیقدر جهان تشیع را به مازندران برکت می‌داند و از رهنمودهای شما بهره خواهد برد.

حجت‌الاسلام محمود نظری رئیس ستاد دهه غدیر کشور نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره بزرگ دکترین جهانی غدیر اظهار داشت: آیت‌الله نوری همدانی منشا بزرگ علم و فقاهت هستند و مایه افتخار ایران اسلامی هستند.

نظری با بیان اینکه مازندران مهد تشیع بوده و عشق وجودی مولای متقیان در این خطه علوی تلالو دارد، افزود: تلاش داریم در جهت شناخت مولای متقیان در استان علویان گام برداریم.

قرار است در این مراسم که آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و محمد اسلامی استاندار مازندران حضور دارند، آیت‌الله نوری همدانی ایراد سخنرانی کنند.

عکس از ابراهیم فلاح

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.