پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| تولیدکنندگان جهادگران خط مقدم اقتصاد کشور محسوب می‌شوند

0

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عبدالله رضییان امروز در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران مازندران در ساری اظهار داشت: اکنون در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم که برخی مشکلات به دلیل  مشکلات مدیریت کشور در گذشته بر می‌گردد.

وی افزود: فضای اقتصادی با مسائل دیگر در هم تنیده شده  که برای باز شدن گره‌های کور اقتصاد باید این فضا اصلاح شود، دگردیسی در نظام اداره کشور امری ضروری است. متاسفانه هنوز  نظام اقتصادی دولت در این سال‌ها بلای جان بخش خصوصی شد و از مشکلات رانتی دولت خارج نشدیم.

رضیان گفت: مشکلات مردم مشکل نمایندگان بوده که برخی ساختارهای اقتصاد باید اصلاح شود. دربحث مالیات بر ارزش افزوده در کمیسون اقتصادی نهایی شد که باید در صحن مطرح شود  و نباید مالیات از تولید کنندگان اخذ شود. 

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید مشکلات فساد در جامعه برطرف شود که وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجلس و دولت به داد تولیدکنندگان برسیم زیرا  تولیدکنندگان جهادگران خط مقدم اقتصاد کشور هستند.

علی رضافرجی نائب رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: صاحبان واحدهای تولیدی حامیان تولید ملی، مبارزان تحریم، مدیران تولید کالای ایرانی و تولیدکنندگان ثروت هستند که در عرصه تولید و سازندگی به جامعه خدمت می‌کنند که بایدقدردان این قشر جامعه باشیم.

نمایندگان مشوق واقعی تولید باشند

رئیس اتاق بازرگانی مازندران  نیز گفت: بخش خصوصی در عرصه تولید با تمام توان و داشته‌ها پای کار آمد و برای توسعه اقتصادی، مسئولان به ویژه نمایندگان مشوق تولید و صنعت باشند.

عبدالله مهاجر افزود: رفع مشکلات اقتصادی تنها با بخش خصوصی برطرف نمی‌شود  بلکه  دولت و مجلس  باید پشتیبان واحدهای تولیدی باشند و  در جهت حمایت از کالای ایرانی وظایف دولت و بخش خصوصی مشخص باشد.

وی بیان کرد: مشکلات ارزی، ارزش افزوده وجود دارد که دولت باید به سربازان نظام که در حوزه اقتصاد  پیشرو هستند کمک و حمایت کند و اختیارات را به استانداران واگذار تا به عنوان نماینده عالی دولت بتواند به صنعت و صنعتگران کمک کنند.

مهاجر گفت: با توجه به جنگ اقتصادی که  در جامعه داریم  باید دولت، مجلس، مردم و بخش خصوصی در کنار هم باشیم تا بتوانیم به رشد و توسعه دست یابیم.

رئیس خانه صنعت مازندران گفت:  سرمایه اجتماعی دولت و حاکمیت زخمی است  اکنون باید نوع زخم را بشناسیم و معالجه کنیم  تحریم‌های بین‌المللی درحال برگشت است و متاسفانه مخالفان سیاسی جناحی کماکان در حال کوبیدن بر طبل مخالت هستند.

سید مجتبی رضوی افزود: دولت‌ها با ثابت نگه داشتن نرخ ارز خود را نشان می دهند که دولت تدبیر و امید تورمی 40درصد را تحویل گرفت و اکنون به 9درصد رسید و در این میان بانک مرکزی نیز ناکارآمدعمل کردیعنی با خلق پول بابت تامین کسری بودجه‌ها، تامین سود سپرده‌های بانکی و جایگزینی پول  معوقات بانکی کرد.

وی بیان کرد: تغییر به سمت افزایش سودسپرده های بانکی از15به20درصد  که به واسطه جابه‌جایی نیمی از سپرده ها فقط منجر به تحمیل ضرر و زیان قابل ملاحظه ای به بانک‌ها و دولت شد و نقدینگی خاصی جذب نشد.

رضوی افزود: اعلام دلار 4 هزارو 200 تومانی که با توجه به تفاوت محسوس نرخ ارز با بازار فقط موجب افزایش تقاضای ثبت سفارش به میزان 26میلیارد دلار و فساد و رانت شد تخصیص ارز به سفرهای توریستی از اشتباهات اساسی تصمیم سازان بود.

وی ادامه داد: اصلاح سریع نظام مالیاتی، بازتعریف قانون مالیات برارزش افزوده، مالیات بر سودسپرده های بانکی، مالیات بر واردات کالاهای لوکس، مالیات بر هرگونه عایدی از سرمایه شامل خانه های خالی و  گسترس پوشش مالیاتی به تمامی بازارهای موازی نظیر سکه، طلا و مسکن راه حل تکمیل جراحی بزرگ اقتصاد است.

رئیس خانه صنعت، معدن  و تجارت مازندران نیز  گفت: مشکلات صادقانه و شفاف به مردم گفته شود تا مردم  همراه مسئولان گام بردارند. همچنین تغییر جدی رویکرد از نظام کنترلی به نظام عرضه و تقاضا در همه حوزه‌ها، آزادسازی نرخ ارز بر پایه نظام عرصه و تقاضا باید مدنظر دولت قرار گیرد.

وی ادامه داد: قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تسری تسهیلات روستایی به بخش‌های مولد در عرصه صنعت و معدن، اجرایی شدن بند و تبصره 16 بودجه سال جاری، تناسب سود تسهیلات با هزینه‌های مالی رقبای خارجی و عملیاتی شدن اصلاح نظام بانکی  باید بررسی شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.