پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| آیت‌الله نوری همدانی: علمای شیعه برای پایداری ولایت‌فقیه در نظام اسلامی جانفشانی کردند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در نشست تبیین گسترش دکترین جهانی غدیر و دهکده جهانی معرفت اظهار داشت: افتخار ما تبعیت از ولایت است و اگر فردی دارای ولایت نباشد هیچ عملی از اعمالش مورد قبول نیست و در درگاه خداوند اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: افراد بسیاری برای تحقق ولایت در جوامع خون‌ها داده تا این خیمه عظیم نظام اسلامی ماندگار بماند و تاریخ زندگانی پیامبران و امامان معصوم(ع) منشا از تبعیت محض از ولایت‌مطلقه فقیه است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مردم باید تابع واقعی ولایت‌فقیه باشند و از ولایت دست برندارند تصریح کرد: احکام و معارف ما همه از اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) گرفته و این از خصائص شیعه بوده که ولایت پرور باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه سرنوشت انسان‌ها در جامعه اسلامی بر مدار ولایت محقق می‌شود، افزود: علمای دین جان‌ها داده و شهید شدند و بر این باور اعتقاد داشتند که حکومت اسلامی باید توسط ولی‌فقیه زمان هدایت شود.

وی با اعلام اینکه خداوند برای هدایت بشریت راهنما و هادی ایجاد کرده است، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهنمای مردم بوده و غیر از آنان راهنما و یاری رسانی در نظام دینی نبوده و نیست.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم نمی‌توانند سرخود برایشان رهبری انتخاب کنند بلکه رهبر از جانب ولایت است، تصریح کرد: امام راحل یک فقیه فرزانه، مهندس و معمار انقلاب بوده و انقلابی را ایجاد کرد تا مردم زیر سلطه استکبار نباشند و هیچگاه آرام نبوده و انقلاب را زیرچتر ولایت به جلو هدایت کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه وصیت نامه امام راحل برای ما تکیه‌گاه بزرگی است که باید برای جامعه درس آموز باشد، افزود: هدایت انسان در جامعه منوط به تاسی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با بیان اینکه تمام فشار استکبار علیه شیعه بوده و می‌خواهد جایگاه ولایت را خدشه‌دار کند، تصریح کرد: مازندران استانی ولایی و شیعه پرور بوده و مسئولان و حوزه‌ها و علما با تقویت اتحاد یکدیگر سبب تقویت قدرت و عزت اسلامی در جامعه خواهد شد.

مرجع تقلید شیعیان پیش از دیدار با آیت‌الله نظری خادم الشریعه در امامزاده عباس(ع) ساری مشرف و زیارت کردند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.