پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری|نگاه جامعه نسبت به خانواده زندانیان تغییر کند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید یونس حسینی عالمی  امروز در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ساری، کمک به خانواده زندانیان را در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانست.

وی افزود: آزادی بهترین و گران‌ترین سرمایه بشر است که فرد با مرتکب شدن به تخلف از آن سلب می‌شود.دستگاه قضا آزادی فرد متخلف را برای اصلاح جامعه و برقراری امنیت سلب می‌کند، اما این دلیل نمی‌شود که دادستان و تمام مسئولان هیچ مسئولیتی نسبت به خانواده زندانیان نداشته باشند.

دادستان مرکز استان، از دست دادن سرپرست خانواده، نبود درآمد و کسب وکار، عدم اعتماد به خانواده زندانیان و نگاه جامعه نسبت به آنان را از بزرگ‌ترین مشکلات خانواده زندانیان برشمرد  و افزود: نگاه جامعه نسبت به زندانی، فرزندان زندانی و همسر زندانی اصلاً مناسب نیست.

وی بیان کرد: انجمن حمایت باید با فرهنگ‌سازی و تبلیغات موثر در بهبود وضعیت خانواده‌های زندانیان گام بردارد تا جامعه بداند سرپرست خانواده مرتکب اشتباه شده است، خانواده‌ها هیچ گناهی ندارند و همانند تمام مردم حق زندگی، حق احترام و حق تکریم دارند.

حسینی افزود: در گاهی اوقات مظلوم‌ترین قشر اجتماع از نظر مادی، فرهنگی و معنوی خانواده‌های زندانیان هستند.کمک و حمایت از خانواده زندانیان بی ترید ذخیره آخرت خواهد بود و بدانیم که ما به این قدم‌ها و تلاش‌ها در دستگیری و کمک به خانواده‌های نیازمند زندانی احتیاج داریم و باید از آنها حمایت کنیم.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز مازندران با اشاره به اینکه رفع مشکلات زندانیان در کشور به عهده حکومت هر کشور است و از اینکه خیران در رفع مشکلات زندانیان نیازمند به حکومت کمک می‌کنند، از آنان قدردانی کرد.

حسینی عالمی بیان کرد: نگاه ما به زندانی نباید این‌گونه باشد که کسی که زندانی است، رانده شده از درگاه خداوند است. ولیکن این‌گونه نیست بلکه او انسانی مسلمان بوده که مرتکب خطا شده و در این دنیا مجازات شده است.

وی تصریح کرد: شاید ما خطاهایی داشته باشیم که باید در آن دنیا در برابر خداوند قادر و متعال پاسخگو باشیم و نگاه ما به زندانی باید نگاه انساندوستانه باشد.

دادستان مرکز استان پیشنهاد داد: خیران و اعضای هیئت امنا انجمن حمایت از زندانیان به صورت دوره‌ای و به همراه دادستان از زندانها بازدید کنند و از نزدیک مطالب زندانیان را بشنوند که بی شک منجر به گشایش مشکلات زندانیان خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از جمعیت کیفری زندانها را زندانیان زن تشکیل می ‌هند، عدم حضور خانم‌ها در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان یکی از مواردی  است تا خانم‌های خیّر به جمع اعضای انجمن بپیوندند.

37 میلیارد ریال برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند مازندران اختصاص یافت

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران نیز گفت: مبلغ 37 میلیارد ریال جهت کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند استان در سال قبل اختصاص یافت

‌علی‌اکبر غفاریان ‌ بر کمک بیش از پیش به خانواده‌های زندانیان تأکید کرد و افزود: در حال حاضر در حوزه 14 انجمن حمایت از زندانیان استان مجموعاً 1500 خانوار تحت پوشش هستند.

وی افزود: در صورتی که 70 درصد زندانیان استان متأهل بوده و خانواده‌های آنان نیاز به حمایت و کمک دارند امید است با مشارکت خیرین و دستگاههای متولی این خانواده ها هم تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران بیان کرد: در دو سال اخیر با توجه به کمک‌های دولت و خیران میزان کمک‌ها به خانواده زندانیان بیشتر شده و در سال 96، 45 میلیارد ریال مجموع در آمد انجمن‌های استان بود که نسبت به سالهای قبل رشد مناسبی داشت.

غفاریان تصریح کرد، از ملبغ فوق الذکر 37 میلیارد ریال برای حمایت از خانواده‌های زندانیان اختصاص یافت.

‌ /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.