پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری|بسیج دانشجویی به دنبال تربیت نیروی در تراز دانشگاه اسلامی است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمید بالایی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس بسیج دانشجویی مازندران اظهار داشت: بسیج دانشجویی موتور پیشران اقشار مختلف بسیج بوده که باید با نگاه جهادی به قله‌های بزرگ نظام دست یابیم.

وی با بیان اینکه همه در هرسنگر و با هر مسئولیتی باید توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته باشند، افزود: برنامه راهبردی در راستای نقش آفرینی و کادرسازی بسیج دانشجویی، کانون پیشران و تربیت نیروی تراز اسلامی در دانشگاه و کانون موثر در نقش آفرینی حوزه‌های مختلف توجه شود که سالهای گذشته کمتر این سیر اتفاق توجه شد.

بالایی گفت: جهت تعمیق بخشی مبانی نظری، بینش و شکل‌دهی مبانی اندیشه ای و اسلامی دوره‌های مختلف مانند طرح ولایت برگزار شد.

وی بیان کرد: یکی از آسیب‌های جدی عدم بهره‌گیری و استفاده از دانش تخصصی دانشحویان جهت رفع مسائل جمهوری در دوره‌های مختلف بود که باید دوره‌های تخصصی و آموزش لازم و کارآمدی را ببینند که هدف گذاری و سیاست‌گذاری لازم در این زمینه انجام شد.

جانشین سازمان بسیج دانشحویی کشور گفت: دانشجو باید در بستر تربیت نیرو  به سیر و بستر نقش آفرینی کند که پیش از این مطالبه‌گری شناخته می‌شد که دانشجوی آرمان‌گرا و متناسب بر آرمان‌ها بر بستر واقعیت‌ها مطالبه‌گری کند.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی باید بتواند مبتنی بر ظرفیت عظیم دانشجویی شناخت مسائل انقلاب،کلان و کاربردی توجه کند و ساماندهی هسته‌های تخصصی علمی به نیازهای جامعه پاسخ دهد. در حوزه‌هایی که نیاز است ورود جدی داشته باشد که در دوره‌های مختلف گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری خوب عمل کرد و در هماهنگی سایر اقشار بسیج پیگیری نقشها را بسترسازی و زمینه سازی کند.

بالایی افزود: بسیج دانشجویی در بستر دانشگاه نقش آفرینی می‌کند که از یک فضای سیاست زده به دور باشد و رنگ و بوی جناحی مخالفت دارد و برپایه علمی حرکت کند.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.