پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت 150 خانه برای خانواده ایتام در مازندران آغاز شد

0

رضا نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ساخت این تعداد منزل مسکونی که در قالب طرح ‘ لذت لبخند ‘ در شهرستان های ساری ، نوشهر ، قائمشهر ، بهشهر ، کیاسر ، نکا ، محمودآباد ، چمستان ، بابل و بندپی آغاز شده تا پایان سال به مددجویان تحویل داده می شود .

وی هزینه در نظر گرفته شده برای ساخت هر یک از این واحدهای مسکونی را 350 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد : این تعداد واحدهای مسکونی جدا از تعهدات کمیته امداد مازندران برای خانه دار کردن مددجویانش است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت : تمامی هزینه ساخت منزل خانواده ایتام از محل کمک خیران و نیک اندیشان استان تامین می شود تا شرایط و فضا برای خانه دار شدن این اقشار فراهم شود.

وی که از نداشتن زمین به عنوان مشکل اصلی در خانه دار شدن این خانواده ها نام برد ، افزود : کمیته امداد برای اجرای این طرح نیز بیشتر از هر زمان دیگر به حمایت خیران نیاز دارد.

به گفته نوروزی خیران می توانند برای کمک به اهدای زمین به ادارات کمیته امداد شهرستان ها مراجعه بکنند و یا اینکه به کارکنان امداد که برای خالی کردن صندوق های صدقات به محلات آنها می آیند آمادگی خود را برای اهدای زمین اعلام بکنند.

وی گفت : همچنین مردم می توانند از طریق عابر بانک ها به شماره حساب 6595 -7004 – 3377 – 6104 گزینه کمک به ساخت مسکن ایتام هدایای نقدی خود را برای این منظور واریز بکنند.

کمیته امداد مازندران تعداد خانوارهای ایتام فاقد مسکن در این استان را 350 خانواده اعلام کرد که نیمی از آنها زمین نیز ندارند .

براساس چهارچوب و سیاست های کمیته امداد ، مددجویان دارای زمین از حمایت های این نهاد برای ساخت مسکن برخوردار می شوند .

مدیر کل کمیته امداد مازندران در خصوص وضعیت تامین خانه مابقی خانواده ایتام فاقد مسکن نیز گفت که در سال آینده و در فازهای بعدی برای این تعداد خانواده نیز منزل ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد : علاوه بر برنامه خانه دار کردن این تعداد خانواده ایتام ، ساخت 700 باب منزل برای دیگر مددجویان این نهاد نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

بیش از 70 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.