پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رئیس کل دادگستری استان مازندران: جرائم سازمان یافته در مازندران کاهش یافت

0

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا،حجت‌الاسلام محمد علی تقوی‌فر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری نکا اظهار داشت: برنامه ما در انتخاب روسای دادگستری شهرستان‌ها بر این است که شایسته‌ترین فرد منصوب شود که این امر مورد رضایت خداوند و به خیر و صلاح جامعه است.

وی افزود: جایگاه قاضی و قضاوت آنقدر اهمیت دارد که لقمان حکیم در زمینه قضاوت گفتند اگر تکلیف است می‌پذیرم که اگر تکلیف نبود نمی‌پذیرفت.

تقوی‌فر بیان کرد: حاکم اصلی خداوند است و خداوند ابلاغ قضاوت را به انبیا داده که بدانیم کار قضات دقیق و مهم است و مورد توجه خداوند متعال است و باید با دقت نظر اهمیت آن مورد توجه باشد که اگر دقت و توجه نشود کار قضا ارزش نخواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: بهداشت و بازیافت متفاوت است زندان بازیافت است که اگر در آموزش و پرورش و دانشگاه بهداشت را تقویت کنیم جرم و گناه در جامعه کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: رصد کردن عملکرد شهروندان شهرستان، رصد کردن همکاران قضایی و تنهایی و جزیره‌ای عمل نکردن از انتظارات ما از رئیس دادگستری شهرستان است و برای عملکرد بهتر با سایر مدیران دارات تعامل داشته باشند.

تقوی‌فرد افزود: نهایت دقت شود مانند انبیا حکیمانه، عادلانه، هوشمندانه حکم صادر شود و بدانیم وقت گذاشتن و صبور بودن درپرونده‌ها موجب رضایت مردم می‌شود.

تسریع در مجازات تروریست‌های حادثه اهواز

امام جمعه نکا نیز با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم که امیدواریم همه بتوانیم ادامه دهنده راه این ایثارگران و قهرمانان باشیم.

حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی لائینی افزود: دفع و رفع فساد و شرارت و افرادی که در جامعه فساد پراکنی می‌کنند در دستور کار دستگاه قضا بوده که در ابتدا باید فعالیت‌ها و اقدامات دفعی زیاد باشد تا زمینه شرارت‌ها منتفی شود.

وی بیان کرد: نهادهای امنیتی صدها مورد را دفع می‌کنند که خودمان خبر نداریم و یک مورد مانند اهواز اتفاق می‌افتد که امیدواریم هر چه سریع‌تر تروریست‌ها مجازات شوند.

لائینی گفت: زحمات نهادهای مربوطه که برای حفظ امنیت تلاش دارد را فراموش نکنیم که مجموعه قضات در شهرستان زحمات زیادی متحمل که هرگز در مواردی مانند مواد مخدر و دعاوی شخص ورود پیدا نمی‌کنیم چون خلاف شرع و عرف است.

رئیس سابق دادگستری نکا نیز گفت: حادثه تروریستی اهواز را محکوم و شهادت شهدای این حادثه را تسلیت می‌گوییم.

امرالله حضرتی افزود: خدمت خود را در نکا از اول اسفند 93 آغاز کرده و تلاش کردم در کار قضایی و مدیریت آنچه در توان است انجام دهم.

وی بیان کرد: تلاش شد در پرونده قضایی مرتبط همکاری لازم با ادارات مانند محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی انجام شود.

در پایان از زحمات امرالله حضرتی تقدیر و علی اکبرشیرسوار به عنوان رئیس دادگستری نکا منصوب شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.