پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دومین جشنواره هلی ترشی در روستای بالاده برگزار شد

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، صبح امروز جمعه 20 مرداد 1396 دومین جشنواره هلی ترشی استان مازندران در بخش چهاردانگه با حضور فرهنگ دوستان و تعداد زیادی از مردم در روستای بالاده برگزار شد.

این جشنواره به همت انجمن فرهنگی سادوا بالاده به سرپرستی عین الله آزموده و با همکاری شورا و پایگاه مقاومت بسیج این روستا برای دومین سال پیاپی در جهت شناساندن فرهنگ فولکلور مازندران و جایگاه فرهنگ مازندران با محوریت هلی ( آلوچه جنگلی ) در این روستا برگزار شد.

در این جشنواره برنامه ها و آیتم های فرهنگی، اجرای شعر خوانی ، موسیقی محلی، سخنرانی و اجرای نمایش و … به همراه پخت هلی ترشی و آش محلی گنجانده شده بود.

همچنین در خلال این جشنواره فرهنگی و بومی بازارچه محلی برپا بوده و در آن فراورده های طبیعی و ارگانیک و صنایع دستی برای فروش به بازدیدکنندگان عرضه شد.

این جشنواره با استقبال بسیار خوب اهالی روستای بالاده و روستاهای اطراف و تعداد زیادی از مهمانان و فرهنگ دوستان استان مازندران همراه بود که این استقبال پر شور باعث دلگرمی برگزارکنندگان این جشنواره و انگیزه بیشتر برای اجرای برنمه های فرهنگی را موجب شده و همچنین ظرفیت این منطقه و انجمن موفق فرهنگی سادوا بالاده برای اجرای چنین برنامه هایی را نشان داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.