پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگاه قضایی مازندران به پدیده ماسه‌خواری ورود کرد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران سید یونس حسینی عالمی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در بحث منابع طبیعی با آن مواجه هستیم بحث برداشت غیرمجاز شن و ماسه است، مهم‌ترین موضوع ضرورت توجه به حفظ بستر رودخانه است ولی در جامعه ما در این زمینه حساسیت وجود ندارد.

وی افزود: بستر برخی از رودخانه‌های در مازندران به‌دلیل برداشت‌های بی‌رویه به گِل رسیده است که در زمان بارندگی‌های تند شاهد مشکلاتی هستیم؛ به‌دلیل اینکه کف رودخانه برداشت شده هیچ‌گاه ترمیم نمی‌شود.

حسینی عالمی بیان داشت: با برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه به منابع طبیعی و محیط زیست ضربه وارد می شود؛ چراکه این مهم حقوق عامه مردم است.

دادستان مرکز استان در زمینه برخورد با این موضوع گفت: دادستان‌ها بازدیدهای متعدد و سرزده‌ای را در دستور کار داشته اند؛ ودر صدد این هستیم تا با جدیت به این موضوع وارد شده وجلوی این تخریب را بگیریم و با متخلفین نیز به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی درباره برخورد با پدیده جنگل‌خواری بیان داشت: بحث جنگل‌ها از دغدغه‌های اصلی دادستانی محسوب می‌شود؛ و باید در حفظ و حراست از سرمایه ملی و حق همه مردم کوشا باشیم.

وی از عمده ترین مشکلاتی که در بحث منابع طبیعی وجود دارد بومی بودن قرق‌بانان و جنگل‌بانان دانست و افزود: تعداد محدود نیروهای قرق‌بان و جنگل‌بان در سطح جنگل‌های مازندران وجود دارد و بحث دیگر بومی بودن موجب می‌شود در برخورد با مجرمان ملاحظاتی داشته باشند و تمام تلاش بر این است از نیروهای بومی در منطقه خود استفاده نشود.

حسینی تاکید کرد : مردم باید در حفظ منابع طبیعی به مسؤولان کمک کنند و در صورت تخلف متخلفان را معرفی کنند؛ این مهم اصلی‌ترین دغدغه همه مسؤولان قضایی باتوجه به فرمایش و تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ منابع طبیعی، دریا و جنگل به عبارتی سرمایه ملت ایران است.

این مقام قضایی درباره تغییر اقلیم در سطح جنگل‌های مازندران با مشکلاتی مواجع هستیم که این امر باعث از بین رفتن منابع طبیعی منجر می شود.

وی بیان کرد: باید بدانیم همانند جنگل‌های هیرکانی مازندران در دنیا وجود ندارد و همه مردم باید در این زمینه حساس باشند و هر جا مشاهده کردند منابع طبیعی از بین می‌رود به دادستان‌ها سراسر استان گزارش کنند تا برخوردی مناسب در این زمینه شود.

حسینی عالمی درباره جنگل‌خواری و کوه‌خواری منکر مشکلات نشد و افزود: باید جلوی این قصه گرفته شودو این امر با ید با همکاری و شرکت‌های خدماتی ازجمله آب، برق و گاز باشد و در مناطقی از جمله بستر رودخانه‌ها یا در دل جنگل از ارائه خدمات خودداری کنند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.