پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خط کیاسر – نکا سبب پایداری گازرسانی در شمال کشور شد

0

حمیدرضا عراقی، درباره فعالیت شرکت ملی گاز در سال ۹۶ بیان کرد: انجام پروژه‌های گازرسانی و دیگر طرح‌های گاز نیازمند تامین منابع مالی هستند، در صورتی که این منابع مالی در اختیار شرکت ملی گاز قرار بگیرند امسال نیز همچون سال ۹۶ آمادگی داریم تا به احداث، اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های گاز بپردازیم. وی دریافت آبونمان از طریق قبض‌های گاز را یکی از منابع مالی شرکت ملی گاز اعلام کرد و ادامه داد: حذف آبونمان از قبوض گاز یک هزار میلیارد تومان ازبودجه شرکت ملی گاز را کاهش داد، در حالی که این مبلغ برای حفظ، نگهداری، سرویس‌دهی، امدادرسانی، مقاوم‌سازی، پوشش، جلوگیری از خوردگی و ایمنی شبکه گاز سراسر کشور استفاده می‌شد.

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی خط دامغان – کیاسر – ساری – نکا شبانه‌روز و سخت کار کردیم، در غیر این صورت با قطع گاز ترکمنستان، گاز شمال کشور در زمستانی که گذشت قطع می‌شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز اجرای صادرات گاز به بغداد را از دیگر موفقیت‌های شرکت گاز در سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: ما آماده صادرات گاز به بصره هستیم و پس از آمادگی طرف عراقی، این صادرات نیز انجام خواهد شد.

عراقی با بیان این‌که تامین گاز کشور به پایداری رسیده است، اظهار کرد: با احتساب پالایشگاه‌های عسلویه حدود ۱۴ پالایشگاه گازی، ۷۰ ایستگاه تقویت فشار و ۲۸۰ توربوکمپرسور در کشور تعمیر و نگهداری شدند که تمامی این تعمیرات بدون حتی یک مورد توقف فعالیت انجام شد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.