پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خسارت 13 میلیارد تومانی سیل به شهرستان نور

0

فرماندار نور گفت: سیل اخیر 13 میلیاردتومان به شهرستان نور خسارت وارد کرده است.

علی شادمان در گفت و گو با ایسنا، در مورد وضعیت مناطق سیل زده شهرستان نور  اظهار کرد: بارش شدید برف در کوه‌های بالادست بلده و پس از آن بارش شدید باران منجر به آب شدن برف‌ها و جاری شدن سیل در منطقه بردن به طاهر کلا، کلیک و هم‌چنین شهر بلده شد.

وی با بیان این‌که حرکت روان آب ها در اثر وقوع بارش‌های شدید باعث تخریب‌های جدی در این شهرستان شد، گفت: آب 4 روستا و برخی مناطق شهری شهرستان بلده قطع و هم‌چنین در 20 روستا شبکه برق رسانی دچار اختلال شد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به این‌که شدت سیلاب سبب مسدود شدن راه 16 روستا شد، تصریح کرد: اما با توجه به این‌که محورهای مواصلاتی جزو اولویت‌های اصلی ستاد بحران است، در همان ساعات اولیه با وجود رانش و ریزش کوه و بارش‌های مداوم راه هراز به بلده بازگشایی شد.

 شادمان افزود: شدت سیلاب سبب تخریب پل ارتباطی روستای کلیک با شهر بلده شد که با همکاری مردم و ستاد بحران سریعا این مسیر ارتباطی نیز به مدار بازگشت.

فرماندار شهرستان نور با بیان این‌که برای هدایت صحیح آب پس از قطع بارش‌ها لایروبی رودخانه‌ها صورت گرفت، یادآور شد: پس از 24 ساعت از وقوع سیلاب، برق 20 روستا وصل و مسیرهای مواصلاتی اصلی و 16  راه روستایی نیز بازگشایی شد.

وی ادامه داد: از آن جایی که در برخی مناطق شهری بلده لوله‌های آب دچار شکستگی شدند پس از 30 ساعت از وقوع سیل، آب موقت این شهرستان  وصل شد.

فرماندار شهرستان نور با بیان این‌که بیشترین خسارت وارد شده در زیرساخت‌های جاده‌ای، آب و هم‌چنین چند دامداری و آبگرفتگی چندین منزل مسکونی بوده است، خاطرنشان کرد: برآورد اولیه در خسارت حدود 7 میلیارد تومان پیش بینی شد که در نهایت این رقم به بیش از 13 میلیارد تومان خسارت در شهرستان نور رسیده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.