پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خسارت ۸ میلیارد تومانی سیل به شبکه برق مازندران

0

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران از وارد شدن خسارت ۸ میلیارد تومانی به شبکه برق این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، قاسم شهابی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۷ که هشدار هواشناسی مبنی بر بارش‌های شدید باران در مازندران اعلام شد، اکیپ‌های امدادرسانی برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: با وقوع سیل در شهرستان سیمرغ در نخستین روز ۳۵۰ نیرو به روستاهای این منطقه برای جلوگیری از آسیب‌های جدی در حوزه برق ورود پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه خسارت و تلفاتی در حوزه برق در این دوره نداشتیم، خاطرنشان کرد: به منظور امنیت جانی مردم و جلوگیری از خطر برق گرفتگی برق تمامی روستاها را قطع کردیم.

شهابی با اشاره به اینکه با وقوع سیل در مسیر فرح آباد میاندورود و روستاهای اطراف ساری نیز برای جلوگیری از وقوع برق گرفتگی سیستم‌های برق رسانی به مدت یک روز قطع شدند، گفت: زمانی که سیل به مسیر کوهستانی کشیده شد و از گلوگاه تا آمل پدیده رانش جاده، ریزش کوه و سقوط درختان اتفاق افتاد، برق ۷۱۳ روستا دچار قطعی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه در روز ۱۲و ۱۳ فروردین با وقوع سیل در منطقه خطیرکوه نیز برق ۵۸ روستا در این مناطق قطع شد، تصریح کرد: با یک برآورد کلی میزان خسارات در حوزه برق در مناطق بالادستی بیشتر بود.

وی خاطرنشان کرد: در همین ایام ۵۳۰ تیربرق به واسطه سیل شکست که ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حوزه برق رسانی خسارت رساند، همچنین تاکنون ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت مستقیم به شبکه برق آسیب وارد شد.

مدیرعامل توزیع برق استان مازندران افزود: ۲۳ میلیارد تومان بودجه نیاز است تا شبکه برق مازندران به حالت عادی درآید و مقاوم‌سازی صورت گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.