پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور مستند راه دل در بخش «مستند زیر ذره‌بین» جشنواره جهانی فیلم فجر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، امسال در بخش «مستند زیر ذره‌بین» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر پنج مستند ایرانی و هشت مستند خارجی از کشورهایی چون استرالیا، جمهوری چک، بریتانیا، اوکراین، لهستان و… به نمایش درمی‌آید.

در این بخش از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر مستند «راه دل » اثر مهدی زمانپور کیاسری، مستند ساز برجسته چهاردانگه ای که پیشتر در جشنواره مستند سینما حقیقت هم شرکت کرده بود پذیرفته شده است.

مستند « راه دل » روایتگر روشن دل سالخورده ی کیاسری به نام مشتی اسماعیل است که همراه همسفر خود نصیر با پای پیاده راهی سفر اربعین به سوی کربلای معلی می شود.

دیگر آثار ایرانی پذیرفته شده برای بخش «مستند زیر ذره بین» جشنواره شامل «ارثیه پدری» به کارگردانی مهدی نقویان، «در جستجوی فریده» به کارگردانی کوروش عطایی و آزاده موسوی، «در جستجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری، «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی است.

پیش از این فیلم های «داستان یک ازدواج»، «آبی»، «الدورادو»، «دریا از دوردست به ما می نگرد»، «دریای غم»، «شهاب‌ سنگ ها»، «خانه نویسندگان» و «همدلی» به عنوان مستندهای خارجی این بخش اعلام شده بودند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.