پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جنگل‌های کلاردشت دایه‌هایش را از دست می‌دهد

0

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت با اعلام اینکه برخی از نیروهای این اداره در آستانه بازنشستگی قرار دارند، گفت: این اداره نیاز به نیرو و امکانات بیشتری برای حفاظت ازجنگل ها و مراتع دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، وحید مشایخ در جمع خبرنگاران با اشاره به این که سطح جنگلها و مراتع کلاردشت  54 هزار هکتار است، اظهارکرد: درحال حاضر به ازای هر 5000 هکتار یک نیروی حفاظتی وجود دارد در حالی که میانگین جهانی به ازای هر 2000 هکتار یک جنگلبان است.  

وی با اشاره به وجود دو واحد منابع طبیعی “مکارود و رودبارک” افزود: این نیروها به صورت گشت های شبانه روزی در امر حفاظت از عرصه های جنگلی فعالیت می کنند و با توجه به حساسیت منطقه کلاردشت تامین نیرو دراین بخش احساس می‌شود.  

رئیس اداره منابع طبیعی کلاردشت در ادامه گفت: برای کنترل بیشتر عرصه‌های جنگلی تاکنون یک دستگاه دوربین نصب شد که در صورت تامین اعتبار و برق مورد نیاز چهار دستگاه دوربین دیگر در مناطق حساس که امکان قاچاق چوب وجود دارد، نصب می‌شود. 

مشایخ همچنین به ساماندهی گروه های آتش سوزی اشاره کرد و افزود: به منظور مقابله با اتش سوزی، سه گروه اطفا حریق 10 نفره ساماندهی شد که درصورت بروز حریق گروه اول با تمامی امکانات به منطقه آتش سوزی اعزام می‌شود و درصورت نیاز سایر نیروها به آنها ملحق خواهند شد. 

وی با اشاره به کوهستانی و صعب العبور بودن عرصه های جنگلی منطقه تصریح کرد: درموقع بروز حریق چنان چه استفاده از بالگرد محقق نشد نیروهای منابع طبیعی به منطقه اعزام می شوند. 

رئیس اداره منابع طبیعی کلاردشت به اجرای طرح تنفس جنگل در طرح های جنگلداری کلاردشت اشاره کرد و افزود: مقرر شد نیروهای نظارت طرح های جنگلداری در امر حفاظت از مناطق جنگلی به کارگرفته شوند تا بخشی از کمبود نیرو رفع شود. 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.