پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جلسه بررسی مشکلات روستایی بخش چهاردانگه با مدیرکل امور روستایی استان

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۵ جلسه ای بین تعدادی از اعضا شورای بخش چهاردانگه با مهندس عبدی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری در محل دفتر این اداره کل برگزار شد.

ابراهیم ولاشی از اعضا شورای بخش چهاردانگه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه در مورد این جلسه گفت: این جلسه برای بررسی و رفع مشکلات و معظلات روستایی روستاهای بخش چهاردانگه برگزار شد و در آن برخی از معظلات روستای بخش اعلام و به سمع مدیرکل کل رسید.

اولین مشکل مطرح شده در این جلسه مشکل راه روستایی روستاهای بخش بود و اعضاء شورا با اعلام اینکه حدود ۶۰ درصد از ۹۵ روستای بخش چهاردانگه از راه سفالت مناسب محروم هستند از مدیرکل درخواست کمک و مساعدت در این حوزه را داشتند.

مهندس عبدی در این مورد گفت: با توجه به مشکلات روستایی روستاهای مازندران، در حال حاضر علی الحساب قیر یارانه ای که از در اختیار اداره کل امور روستایی قرار دارد، به سازمان عمران شهرداری تحویل شده تا سه روستا از آسفالت راه روستایی بهرمند گردند.

اعضا شورای بخش چهاردانگه در مورد اماکن گردشگری بخش چهاردانگه در خصوص اینکه یا این اماکن به دهیاران همان روستا و یا به شرکت تعاونی در همان روستا داده شود تا حداقل عوارض و عایداتش به بخش چهاردانگه برگردد با مدیرکل گفتگو کردند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه مشکل روشنایی و برق روستاها بوده و اعضا شورا با اعلام این موضوع که در صورت بروز خاموشی، روستاها به هیچ وجه امنیت ندارند. طبق نشستی که اعضا شورا با شهابی مدیر عامل برق استان مازندران داشتند مقرر شده بود که حدود ۶۰ درصد از بودجه از طرح همیاری و ۴۰ درصد از سوی دولت تحقق یابد که مهندس عبدی در این باره گفت: طی هماهنگی های انجام شده قرار شد که جلسه ای با مدیرعامل برق استان مازندران داشته باشیم تا در آن جلسه درخواست کنیم که بودجه این طرح ۶۰ درصد از سوی دولت و ۴۰ درصد از طریق همیاری و دهیاران صورت بگیرد.

اعضا شورا همچنین در این جلسه خواستار برگزاری جلسات آموزشی از سوی اداره کل امور روستایی برای دهیاران بخش چهاردانگه شدند و مهندس عبدی در این رابطه اعلام کرد: به زودی کلاس های آموزشی برای دهیاران بخش برگزار خواهد شد و همچنین اعلام کرد تعداد ۶۰ نفر از دهیاران بخش چهاردانگه از طرف این اداره کل پس از پایان دهه فجر به سفر مشهد مقدس فرستاده خواهند شد.

مدیرکل امور روستای در مورد موضوع مطرح شده از سوی اعضا بخش در مورد جذب اعتبارات و وضع ساماندهی روستایی بخش چهاردانگه این قول را داد تا پایان سال برخی از روستاهای این بخش ساپورت مالی شوند. همچنین این قول را داد تا پایان تعداد سه عدد نیسان کوپرسی، یک عدد مینی لودر و ۲ عدد بیل بکهو در اختیار روستاهای این بخش قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.