پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جابر معافی قلم‌فروشی نکرد و رسالت قلم رسالتی است که امثال معافی‎ در پیش گرفتند

دادستان نظامی مازندران در چهارمین یادبود سرپرست فقید خبرگزاری فارس در این استان گفت: جابر معافی قلم‌فروشی نکرد و رسالت قلم از نظر من همان رسالتی است که امثال معافی‎ در پیش گرفتند.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از خبرگزاری فارس از ساری، محمداسماعیل زارعی پنج‎شنبه شب در چهارمین سالگرد جابر معافی سرپرست و خبرنگار فقید خبرگزاری فارس مازندران اظهار کرد: در آیه دو سوره انفال خداوند می‌فرماید« إنما المؤمنون الذین إِذا ذکرَ اللَّه وَجِلَت قلوبهم وَ إِذا تلیت علیهم آیاته زادتهم إیمانا و علی‏ ربهم یتوَکلونَ» یعنی اینکه مؤمنان تنها کسانی هستند که چون یاد خدا به میان آید دل‌های‌شان می‌ترسد و چون آیات او بر آنها خوانده شود بر ایمان‌شان می‌افزاید و همواره بر پروردگارشان توکّل می‌کنند.

وی افزود: زنده‌یاد جابر معافی اصالتی بر دوش داشت که اگر بخواهیم به توصیف گوشه‌ای از آن رسالت بپردازیم باید بگوییم بنا به این آیه از قرآن بین مسلمانان فرق و تمایزی است؛ هر مسلمانی مؤمن نیست ولی هر مؤمنی مسلمان است.

دادستان نظامی مازندران با بیان اینکه خوبان عالم به صفات خوب شناخته می‌شوند، گفت: کسب معنویت در این عالم عامل رسیدن انسان به درجات عالی است، آنهایی که آیات قرآن را می‌خوانند بیم‌ناک می‌شوند و ایمان آنها افزایش پیدا می‌کند و اگر آیات قرآن در همه ما ورود و نفوذ کند، به درجه توکل خواهیم رسید.

این مسؤول تصریح کرد: پس از گذشت چهار سال از ارتحال مرحوم جابر معافی، او براساس صفاتی چون خوش‌اخلاقی و اخلاص و صبر معرفی می‌شود زیرا صفات نیکو به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت و در طول مدتی که او دست به قلم بود و کارهای انقلابی انجام می‌داد، تا آخر با خدا بود و بنا به شرایط روز و خوشامد و تعریف این و آن عوض نشده است.

زارعی اظهار کرد: تلاوت قرآن کوه‌ها را متلاشی می‌کند اما برخی از انسان‌ها را تغییر نمی‌دهد، لذا در این جامعه باید خیلی تلاش کنیم که فضایل اخلاقی به‌ویژه در ماه محرم را کسب کنیم.

دادستان نظامی مازندران با اشاره به اهمیت توکل به خدا گفت: جابر معافی با توکل به خدا به درجه بالایی از انسانیت می‌رسند و بنا بر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) مخلوق بداند که اگر بر کاری اراده پیدا می‌کند اما علل و اسباب خدا است و سود و زیان آن به‌دست مردم نیست.

این مسؤول تصریح کرد: آن روزی بدبختی ما شروع می‌شود که به غیر خدا توکل کنیم و فکر کنیم ارزش ما به‌دست فلانی است، رسالت مرحوم معافی‌ و امثال وی این است که به خدا توکل کردند و صداقت و عدم وابستگی به غیر از جریانات اسلامی و صفات نیکو به او عزت داده است.

وی به داستان ابراهیم خلیل‌الله و یوسف پیامبر(ص) در قرآن اشاره و اظهار اظهار کرد: ابراهیم(ع) با توکل به خدا از آتش رهایی یافت و آتش بر او گلستان شد و یوسف(ع) نیز با توکل به خدا از قعر چاه بیرون آمد، از حیله زلیخا در امان ماند و به عزت رسید.

زارعی گفت: در عصر حاضر که با مسائل مختلف در داخل و خارج از کشور و در منطقه با آن روبه‎رو هستیم؛ رسالت رسانه صداقت، تحلیل درست و مناسب است و رسالت قلم از نظر من همان رسالتی است که جابر معافی‎ و امثال وی در پیش گرفته و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری «آتش به‌اختیار» ‌‌‎بودند.

دادستان نظامی مازندران ادامه داد: بسیاری از جوانان کشور در این مسیر هستند و دشمن نمی‌تواند در آنها نفوذ کند زیرا اگر خواب به چشمان‌مان بیاید، باید با لگد دشمن بیدار بشویم.

وی در پایان گفت: مرحوم جابر معافی قلم‌فروشی نکرد و قلم خود را پیوسته بهشتی و برای رضای خدا قلم زد.

به گزارش فارس، چهارمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد معافی با حضور خانواده، دوستان و آشنایان و جمعی از مسؤولان، روحانیت معزز، مدیران مسؤول نشریات و خبرگزاری‌ها و خبرنگاران مازندران در منزل آن فقید سعید برگزار شده است.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.