پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمام روستاهای مازندران تا سال 97 گازدار می‌شوند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، ربیع فلاح‌جلودار صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران اظهار کرد: باید اذعان داشت که با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای در بخش راه و شهرسازی کارهای خوبی در سطح استانی و ملی به‌ویژه در جاده‎های روستایی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه تمرکز در بخش بودجه نباید صورت بگیرد، افزود: اگر واقعا قرار است کار انجام شود باید استان‌ها تقویت و تعادلی بین بودجه‌های ملی و استانی برقرار و از تمرکز بودجه جلوگیری شود.

استاندار مازندران گفت: در ابتدای سال هستیم و اعتقاد داریم پیمانکارانی که انتخاب می‎شوند، بتوانند انسان‌های توانمندی باشند و بتوانند بخشی از بار دولت را متحمل شوند و از طرفی، در جایی که پیمانکاران تعهداتی به گردن دولت دارند باید در جهت تأمین آن اقدام کنیم.

فلاح‌جلودار با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مازندران بیان کرد: در گذشته توسعه روستاها محدود به یک‌سری از نقاط بود و بقیه رها می‌شدند اما پس از انقلاب توجه به روستاها یکی از کارهای خوب بوده است البته در حوزه روستایی باید هماهنگی بیشتری داشته باشیم و پاسخ‌گو باشیم.

وی ادامه داد: با وجود کارهای خوبی که انجام می‎شود اما در واقع در برخی موارد طرح‌های هادی را به روستاها دیکته می‌کنیم زیرا مردم در درون خود درد دل‌های فراوانی دارند، لذا ابتدا روستاها را باید به‎گونه‌ای حفظ کنیم که فروش اراضی و ساخت و سازهای آن مدیریت شود و پس از آن نیز به بحث‌های بوم‌گردی و مشارکت مردم در امورات روستایی توجه بیشتری داشته باشیم.

رئیس شورای برنامه‎ریزی مازندران با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به روستاها، اظهار کرد: تا سال 97 گازرسانی به تمام روستاها انجام می‌گیرد، در روستاها باید به بحث بهداشتی، فاضلاب‌ها و پسماندها اهمیت داده شود.

استاندار مازندران گفت: ضمن توجه به تولید و اشتغال در روستا، باید به بحث‌های طلاق و اعتیاد نیز توجه داشته باشیم؛ در واقع ضمن اینکه به زیرساخت‌ها می‌پردازیم، به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بپردازیم،  پرداختن به این مسائل در روستاها بسیار راحت‎تر از شهرها است زیرا در روستاها بیشتر مردم با یکدیگر فامیل هستند و می‌توانند مشکلات را با توافق و همیاری یکدیگر حل کنند.

وی با اشاره به عملکرد بخش سلامت اظهار کرد: خیلی خوشایند نیست که وضعیت بدی را در برخی بیماری‎ها ازجمله سرطان‎ها و دیابت در کشور داشته باشیم، لازم است تا دلایل امراضی که بیشتر سبب مرگ و میر در مازندران می‎شود بررسی و در جهت پیشگیری و فرهنگ‎سازی آن اقدام شود.

فلاح‎جلودار افزود: برخی دستگاه‎ها نیز باید به بخش سلامت و مواردی که در این زمینه است کمک کنند تا مشکلات حل شود، اگر جهت‌گیری‎ها درست باشد موفق می‎شویم البته یک بخش نیز به مشارکت و آگاهی مردم برمی‎گردد.

استاندار مازندران در پایان گفت: بخش سلامت تنها مختص دانشگاه علوم پزشکی نیست و این بخش نیازمند همکاری و تلاش سایر دستگاه‎ها است تا بتواند شاخص‌های سلامت در این استان را افزایش دهد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.