پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تغییر سبک زندگی مردم نخستین گام برای حل معضل زباله مازندران

0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انباشت زباله در طبیعت و سواحل مازندران به عنوان بخشی از کم لطفی نسبت به محیط زیست و طبیعت است و خسارت های جبران ناپذیری به طبیعت این استان وارد می کند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در نشست مشترک فعالان اقتصادی شهرستان های نور و محمود آباد در دانشگاه آزاد واحد اسلامی نور اظهار کرد: استان مازندران ظرفیت های ممتاز و منحصر به فردی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنایع و نیز راه های ارتباطی هوایی، ریلی و دریایی، باغات مرکبات، برنج، گندم و بنادر متعدد دارد اما با وجود برخورداری مازندران از همه این مزیت ها و منابع انسانی دانش آموخته، متاسفانه مردمان این دیار با مشکلات اقتصادی و بیکاری مواجه هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود بیش از یک میلیون گردشگر در مازندران تصریح کرد: به علت رفتارهای نادرست و قدرنشناسی نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی و نیز استفاده نکردن بهینه از این موهبت خدادادی خسارت های جبران ناپذیری به طبیعت مازندران وارد شده است.

آذری جهرمی گفت: انباشت زباله در طبیعت و سواحل مازندران به عنوان بخشی از کم لطفی نسبت به محیط زیست و طبیعت است و باید به دنبال راهکار مناسب دفع زباله در مازندران بود تا این حجم انبوه پسماند در طبیعت و ساحل دریا تخلیه نشود.

وی تغییر سبک زندگی مردم را نخستین گام برای حل معضل زباله مازندران پیشنهاد کرد و خواستار نقش آفرینی نهادهای فرهنگی و تشکل های مردم نهاد در این زمینه شد.

وزیر ارتباطات یکی از ظرفیت های کم نظیر مازندران را داشتن محصولات تولیدی صادراتی دانست و تاکید کرد: اینکه مدیریت استان برنامه دارد تا میزان صادرات را از حدود 400 میلیون دلار در حال حاضر به سه میلیارد دلار تا پایان برنامه ششم برساند، نشانگر شناخت بهینه ظرفیت های موجود و اتخاذ نگاه توسعه‌گرایانه است.

جهرمی ایجاد تحرک در بخش خدمات از جمله گردشگری را برای توسعه مازندران و رهایی از مشکل بیکاری ضروری دانست و گفت: محورهای 12 گانه اقتصاد مقاومتی و توسعه مازندران می تواند موجب کاهش محرومیت ها در استان باشد.

وی افزود: یکی از نکات مثبتی که در مازندران مشاهده شد این است که با توجه به محدودیت های مالی، تحریم ها، بحران های طبیعی، رکود برخی از کسب و کارها در کشور، نگرانی کمتری در نسبت به دیگر استان ها وجود دارد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: سندی تا پایان امسال تدوین می شود که نتیجه اجرایی شدن آن علاوه بر رفع نقصان های موجود در حوزه ارتباطات، توسعه اقتصادی و رفاه بیشتر مردم را به دنبال دارد.

افتتاح بیش از هزار طرح حوزه فناوری با حضور وزیر ارتباطات در مازندران

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، هزار و 58 طرح حوزه زیرساخت های فناوری اطلاعات و مخابراتی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار مازندران مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای تکمیل این طرح های زیرساخت مخابراتی افزون بر حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ازسوی دولت و بخش خصوصی هزینه شد.

118 سایت نسل دو ، 301 سایت نسل سوم ، 582 سایت نسل چهارم ، اینترنت تی دی – ال تی یی TD_LTE برای سه شهر ، توسعه ظرفیت شبکه انتقال در هشت شهر، فاز نخست شبکه اختصاصی مدیریت بحران در حوزه آی سی تی ICT از مهم‌ترین طرح های مخابراتی هستند که با حضور محمدجواد آذری جهرمی بهره برداری شد.

افتتاح اگریگیتور (تجمیع کننده محتوای دیجیتال)، توسعه شبکه فیبر نوری در 10 مسیر استان و اجرای پروژه سیماک در دهیاری های 12 شهرستان از دیگر طرح های افتتاحی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری در مازندران است.

مازندران از لحاظ زیر ساختی و ارتباطی هم اکنون جزو استان های برتر کشور است چرا که بیش از 11 میلیارد ریال درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در این استان سرمایه گذاری شده است.

رشد کمی و ارتقای کیفی در حوزه ارتباطی و مخابراتی مازندران با توسعه 11.5 برابری ظرفیت شبکه انتقال و افزایش 4.5 برابری پهنای باند ورودی استان و توسعه بیش از 500 کیلومتر فیبر نوری محقق شده است. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.