پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعطیلی 3 کارگاه معدنی از ابتدای امسال در مازندران

0

 

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ازاجرای سه مورد تعطیلی کارگاههای معدنی نا ایمن از ابتدای سال 97 تا کنون در راستای اجرای ماده 105 قانون کار در استان خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حسن غلامی در اولین جلسه کارگروه تخصصی ایمنی معادن استان مازندران اظهار کرد: به منظور ارتقاء سطح ایمنی و کاهش شدت حوادث ناشی از کار در محیط‌ های کارگری، مدیران واحدهای تولیدی باید براساس آیین‌نامه بکارگیری مسئول ایمنی در واحدها، نسبت به بکارگیری مسئولان ایمنی اقدام کنند.

غلامی با اشاره به تعطیلی 3 کارگاه معدنی ناایمن از ابتدای امسال در مازندران افزود: تمهیدات ویژه و ضروری جهت بکارگیری مسئولان ایمنی در کارگاه‌های معدنی بصورت فراگیر در راستای اجرای این آیین نامه و حضور دائمی مسئول ایمنی در کارگاه های استان اتخاذ شده است.

وی همکاری و تعامل با بازرسان کار، شناسایی موقعیت‌های خطرآفرین و ارزیابی ریسک در کارگاه ها، ثبت آمار حوادث ناشی از کار در کارگاه و اطلاع به بازرسان کار و همچنین نظارت بر نظم و ترتیب و چیدمان مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن در کارگاه ها را از جمله وظایف مسئولین ایمنی در کارگاه‌های استان عنوان کرد.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از بازدید مستمر از کارگاه‌های معدنی بصورت فصلی و نظارت بر اجرای دقیق آیین نامه‌های مربوطه خبر داد و گفت: ابلاغیه‌های صادره قبلی در بازدیدها و معرفی جدی و بدون اغماض کارفرمایان متخلف از قانون به مراجع قضایی پیگیری می شود.

غلامی تصریح کرد: الزام به تجهیز تمامی معادن ذغال سنگ استان به تهویه مصنوعی در اجرای ماده 391 آیین نامه ایمنی معادن و تاکید و در صورت لزوم اجرای تبصره یک ماده 105 قانون کار « تهویه به روش طبیعی در معادن ذغالسنگ، معادن گاز دار و معادن گرد ذغال دار ممنوع است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید برنظارت اجرای دقیق آیین نامه آموزش کارگران، کارفرمایان و کار آموزان در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی در کارگاههای معدنی گفت: مقرر شد جلسه آموزش عملی ایمنی معادن با حضور بازرسان کار شهرستان های معدنی در محل یکی از معادن ذغال سنگ استان تشکیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.