پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشدید رگبار باران تا روز چهارشنبه در ارتفاعات مازندران/ کاهش دما

????? ??? ?? ? ???? ????? ? ?????
0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، احمد اسدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بیشینه دمای هوا روز گذشته مربوط به مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه‌شرقی مازندران ۲۸ درجه و کمینه دما از بلده ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد و دمای هوای ساری بین دست‌کم ۱۸ و حداکثر ۲۸ درجه در نوسان بود.

وی افزود: روز گذشته رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات مازندران شاهد بودیم که بیشترین بارش طی ۲۴ ساعت گذشته از آلاشت پنج و پل‌سفید دو میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی روزهای آینده کماکان استقرار جریانات مرطوب و شمالی سطح زمین را بر روی آسمان مازندران داریم که با عبور متناوب امواج ناپایدار تراز میانی جو همراهی دارد.

اسدی تصریح کرد: انتظار داریم تا چهارشنبه شب به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده و وزش باد ( گاهی نسبتاً شدید) در آسمان مازندران باشیم که شرایط بارش روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مهیاتر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه شرایط برای بارش‌های رگباری در ارتفاعات مازندران بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده به‌صورت محلی و نقطه‌ای احتمال جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نخواهد بود که لازم است مسافران، کشاورزان و دامداران در زمان بارش‌ها نکات ایمنی را رعایت کرده و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

معاون هواشناسی مازندران با اعلام اینکه همچنین در این مدت انتظار داریم کاهش نسبی دما اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان مازندران صاف تا نیمه‌ابری و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.