پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم تشنگی آزار دهنده در منطقه بالادست چهاردانگه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از  خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قطعی آب در فصل بهار و تابستان مشکل جدی این روزها در استان مازندران است. حضور گردشگران در سطح روستاهای استان به مشکلات کمبود آب در روستاها دامن زده و این نگرانی بیش از پیش دیده می‌شود.

بحث کمبود آب در منطقه بالادست چهاردانگه ساری مشکلی نیست که به سادگی از کنار آن گذشت، به این دلیل که چند سال گذشته برای تأمین نیازمندی‌های آب این منطقه مجتمع آب‌رسانی افتتاح شده و حتی نماینده دولت در استان نسبت به افتتاح این پروژه اقدام کرد.

چند ماهی پس از افتتاح این پروژه بحث جلوگیری از انتقال آب به روستاها مطرح شد و به بهانه‌های مختلف جلوی دسترسی مردم به آب شرب گرفته شد و با وجود پیگیری‌ها رسانه‌ای و مردمی قطعی آب همچنان گریبانگیر مردم منطقه است و در برخی از روستاها نگرانی از کمبود آب بسیار جدی‌تر است.

اهالی روستا کوات این روزها برای جبران کمبود آب به ناچار روی به مصرف آب کشاورزی کرده و با وجود مخاطرات جدی نسبت به انتقال آب کشاورزی برای مصرف شرب اقدام کردند.

هر بار که گزارش کمبود و قطعی آب این منطقه در رسانه‌ها مطرح شد شاهد صدور توضیحات شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در ارتباط با آب شرب این منطقه بودیم و این جوابیه‌ها منجر به تأمین نیازمندی‌های آب مردم نمی‌شود.

در ابتدای فعالیت مجید حسین زادگان در فرمانداری ساری قول بررسی رفع مشکل آب شرب این منطقه داده شد و نتایج پیگیری‌ها منجر به تأمین نیازمندی‌های آب شرب مردم این منطقه نشد.

با وجود افتتاح این پروژه در دولت دهم و گذشت بیش از چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید و قول‌های مساعد به مردم برای تأمین نیازمندی‌های آب شرب منطقه هنوز عملیاتی نشد و همچنان مردم منطقه در ایام بهار و تابستان با مشکل شدید کم‌آبی مواجه هستند.

اما نکته آزار دهنده استفاده طولانی مدت از آب کشاورزی برای تأمین نیازمندی‌های آب شرب ممکن است عوارض ناخوشایندی به همراه داشته باشد که انتظار است در جوابیه جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی استان حرف و قول امیدبخشی وجود داشته باشد.

 

بدون نظر
  1. علیرضا می گوید

    فقط روستای کوات نیست تقریبا تمام روستاهای پشتکوه وچهاردانگه اب جیره بندی شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.