پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخصیص 3 میلیارد ریال به تصفیه پساب دهکده گل محلات

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سیدعلی آقازاده در حاشیه برگزاری هفتاد و دومین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهر محلات در جمع خبرنگاران گفت: پیرو قول ماه گذشته به فعالان اقتصادی شهرستان محلات، جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان در محلات تشکیل و در این جلسه تلاش کردیم مشکلات واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی را مورد بررسی قرار دهیم.

استاندار مرکزی در خصوص مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی با حضور مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در راستای حل مشکلات صنعت سنگ و گل و گیاه محلات اتخاذ شد که هدف نهایی از این تصمیمات حل مشکلات واحدهای صنعتی و ایجاد رونق اقتصادی است.

آقازاده با اشاره به مشکل موجود در حوزه صادرات سنگ این شهرستان افزود: یکی از مشکلات واحدهای معدنی شهرستان وجود محدودیت‌هایی در زمینه صادرات سنگ خام(کوپ) بود که در این زمینه مقرر شد صادرات طبق روال گذشته و بدون محدودیت صورت بگیرد. البته شرطِ صادراتِ بدون محدودیت، نبود مشکل در تهیه مواد خام معدنی برای واحدهای فراوری سنگ است.

استاندار مرکزی با اشاره به اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب شهر محلات به دهکده گل این شهر برای رفع بحران آب این دهکده گفت: با توجه به مشکل تامین آب تصفیه شده برای واحدهای تولیدی گُل به روش هیدروپونیک، مقرر شد مبلغ ۳ میلیارد ریال از منابع استانی برای ایجاد یک واحد تصفیه خانه تخصیص یابد تا مشکلات این واحدها برطرف شود.

وی هم‌چنین با اشاره به برخی دیگر از مصوبات و تصمیمات جلسه گفت: تمام تصمیمات و مصوبات در صورتجلسه‌ای ثبت و ضبط شده که تمامی این مصوبات بایستی توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان، اتحادیه‌ها و کارآفرینان پیگیری شود تا شاهد روند تولید بهتر در مجموعه واحدهای تولیدی سنگ، گل و گیاه و ماهیان زینتی باشیم.

 استاندار مرکزی با اشاره به طولانی شدن جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی گفت: رفع مشکلات دامداران، مرغداران و فعالان بخش تریکو شهرستان نیز در جلسه هفته آینده و همزمان با معارفه فرماندار شهرستان در محلات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تدابیر استانداری برای تکمیل پروژه‌های متوقف شده بخش دولتی در شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر در بخش راه‌های مواصلاتی محلات-دلیجان و محلات-خمین و بخشی از راه‌های روستایی شاهد نواقصی هستیم که رفع این نواقص در دستور کار است.

 آقازاده در خصوص نمایشگاه دائمی گل و گیاه محلات نیز گفت: یکی از نیازهای شهرستان راه اندازی نمایشگاه دائمی گل و گیاهان است که با واگذاری شش هکتار زمین مورد نیاز برای این شهرک هفته آینده موافقت می‌شود و تلاش می‌کنیم در کنار نمایشگاه بین المللی سنگ، نمایشگاه دائمی گل و گیاه محلات را برای کمک به توسعه اقتصادی استان و شهرستان راه‌اندازی کنیم.

استاندار مرکزی در سفر خود ضمن شرکت در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با حضور در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان محلات علاوه بر آشنایی با طرح ترسیب کربن، یک اصله نهال نیز غرس کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.