پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهار موسیقی مازندران در پاییز رقم می خورد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، احد جاودانی در گفتگو با مهر، با بیان این که این جشنواره شامل دو بخش رقابتی و جنبی است درباره این رویداد موسیقیایی گفت:در بخش رقابتی جشنواره، هنرمندان مازندرانی در رشته های تک‌نوازی سازهای بومی شامل دوتار، دِسَرکوتن، سرنا، قِرنه، لگن، کمانچه محلی، للِه وا و آواز محلی و نیز گروه‌نوازی مازندرانی ، صبحِ روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته  در سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر به اجرا و رقابت خواهند پرداخت.

جاودانی افزود:بخش جنبی جشنواره شامل اجرای موسیقی زنده توسط گروه‌های بومی از استان‌های البرزنشینِ گلستان (موسیقی مرکز گیلان و بندر ترکمن)، گیلان (موسیقی تالش و مرکز گیلان)، سمنان و قزوین و کشورهای افغانستان و جمهوری آذربایجان است. این بخش عصرها و در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه  در سالن هلال احمر ساری، و به صورت همزمان درشهرستان‌های بهشهر (سالن بصیرت) ، آمل (سالن ولیعصر (عج) و سمنان (سالن تئاتر شهر) برگزار خواهد شد.

وی افزود:همچنین آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلِم دهم اذرماه  ساعت ۱۷ تا ۲۰ در محل سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر مازندران- شهرستان ساری برگزار خواهد شد. در این مراسم اجرای گروهی و انفرادی هنرمندان را خواهیم داشت و از برگزیدگان بخش رقابتی این جشنواره و چند تن از فعالان عرصه موسیقی مازندرانی تجلیل خواهد شد.

جاودانی از علاقمندان مازندرانی و گردشگران برای حضور در این رویداد جذاب و بومی دعوت کرد.

اولین دوره جشنواره موسیقی بومی مازندرانی-” لیلِم”- با هدف ارتقای فرهنگ موسیقی بومی، شناسایی و جذب استعدادهای ناشناخته‌ حاشیه‌ البرز، آشناکردن مردم این منطقه با موسیقیِ سرزمین‌شان، ایجاد فضایی پویا و بانشاط در منطقه و گردهم آوردن هنرمندان و هنردوستان در کنار هم شکل گرفت.

 نخستین دوره‌ی این جشنواره ۲۸ تیر تا یکم مرداد ۱۳۹۵ در مازندران برگزار شد.
در این راستا پس از موفقیت در برگزاری اولین جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دومین دوره‌ این رویداد با گستره‌ منطقه‌ای و با حضور گروه‌های موسیقی از استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، سمنان، قزوین و دو گروه بین‌المللی جمهوری آذربایجان و افغانستان  هفتم  تا دهم آذرماهِ در مازندران برگزار می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.