پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسیج امکانات برای آبگیری تاسیسات آبی مازندران استفاده شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی رازجویان امروز در پنجمین جلسه شورای حفاظت منابع آب مازندران با موضوع برنامه‌ریزی برای تامین منابع آب در سال 98 با اشاره به وضعیت بارش در دو ماه نخست سال آبی که شرایط نرمال را داشته است، اظهار داشت: در 11 سال گذشته شاهد کاهش بارندگی در استان بودیم و پیش بینی‌ها برای مدت باقی مانده سال حکایت از کاهش بارندگی و افزایش دما خواهد داشت.

وی بر بسیج امکانات و نیروهای انسانی برای آبگیری تاسیسات آبی استان تاکید و افزود: شورای ذینفعان جهت مدیریت بهتر آب بندان‌ها در استان تشکیل شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به ضرورت تشکیل منظم جلسات شورای حفاظت منابع آب؛ اتخاذ تدابیر جهت سازگاری با کم آبی را مهم برشمرد.

رازجویان تاکید کرد: برای چشمه‌های استان و مدیریت بهره برداری آنها باید جلساتی تشکیل و اداره کل روستایی در این زمینه اهتمام لازم را با دستگاه مذکور داشته باشد.

وی بیان کرد: کشت و زرع در اراضی شیب‌دار مدیریت شده و تلاش شود در این اراضی کشت‌هایی از جمله گیاهان دارویی و درختان غیرمثمر که کم آب طلب هستند ترویج شود.

رازجویان گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در استان کنترل و از دادن انشعابات آب و برق و گاز غیرضرور خودداری و بعنوان ابزار بازدارنده از آنها استفاده شود.

وی تاکید کرد: در مدیریت آب بندان‌ها باید مدیریت واحد و هماهنگی شکل گیرد و در بحث بهره برداری منابع آب تجهیز منابع به کنتور هوشمند  بر اساس یک برنامه زمان بندی عملیاتی شود.

 /ن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.