پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم مازندران تجلیل شدند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم تجلیل و تقدیر از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم مازندران امروز با حضور محمود شالویی و حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه مازندران در سالن هراتی ارشاد مازندران برگزار شد.

محمود شالویی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در این همایش تقدیر با اشاره به اینکه بهترین افراد کسانی هستند که قرآن را بیاموزند و به دیگران یاد دهند که همه ما باید برای ترویج قرآن و معارف آن بکوشیم، افزود: تجلیل و تحسین فعالان قرآنی مختص به زمان خاص، مناسبت و رویداد نیست و همیشه لازم و واجب است.

وی بیان کرد: تکریم از فعالان قرآنی در تقویم برنامه‌ها باشد که برنامه امروز به صورت مستمر و مداوم ادامه پیدا کند تا به مناسبت‌های مختلف آیین تجلیل را داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دستگاه‌های فرهنگی نیز باید بدانند در نظام جمهوری اسلامی هیچ موضعی مهم‌تر از موضع قرآنی نداریم و این رسالتی است که بر عهده ما بوده و همه هم و غم و اهتمام جدی را برای توسعه فرهنگ قرآنی بگذاریم.

وی گفت: توسعه فرهنگ قرآنی با ترویج فعالیت‌های قرآنی و تجلیل از فعالان این عرصه امکان پذیر است که این وظیفه ای است که برعهده همه ما گمارده شده است.

شالویی افزود: فعالان قرآنی اجری عظیم نزد خداوند دارند که امیدواریم دستگاه‌های فرهنگی و هنری کشور بتوانند از این موقعیت بهره گیرند و فرهنگ و هنر ما از معرفت قرآنی بهره مند کنند.

تقویت برنامه‌های قرآنی در اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های خوب اوقاف موضوعات قرآنی و تربیت حافظان قرآنی بوده که در سال 96 با رویکرد اوقاف و ارشاد مشترکا مسابقات و آزمون تربیت حافظان قرآن را برگزار کرده که هفت هزار نفر شرکت کننده در اسفند96 در آزمون شرکت کردند که در کشور بی نظیر بود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود: اگر این برنامه در سال 97 ادامه داشته باشد تعداد شرکت کننده‌ها نیز بیشتر می‌شود و امروز نفرات برتر با همکاری اوقاف و ارشاد تجلیل که امیدواریم تجلیل از چهره‌های ماندگار ادامه داشته باشد.

وی گفت: از مربیان گمنام و اساتید موسسات قرآنی که زحمت تربیت نوگلها را برای جامعه دینی و قرآنی می‌کشند تقدیر خواهد شد.

محمد فوقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز گفت: در سال گذشته بیش از هفت هزار نفر از قرآن آموزان استان در این آزمون شرکت کردند که این تعداد در 23 رشته حفظ کل قرآن، مفاهیم قرآن، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن شرکت کرده و هزار و 800 نفر رتبه بالای 70 امتیاز را کسب کردندو این آزمون به سه صورت کتبی، شفاهی و به الکترونیکی برگزار شد.

گزارش از قدسیه السادات شعبانپور

 /ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.