پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری همایش بزرگ کنوانسیون تالاب‌ها در رامسر

0

فرماندار رامسر از برگزاری همایش بزرگ کنوانسیون تالاب‌ها در این شهرستان خبر داد.

محمد آزاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کنوانسیون رامسر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین معاهدات بین المللی است که تاکید بر حفاظت از طبیعت در جهان فعالیت می کند، اظهار کرد: این کنوانسیون در ۱۳ بهمن سال 49 در رامسر به نام کنوانسیون رامسر تصویب شد و در ابتدا ۱۸ کشور عضو این معاهده بودند.

وی با بیان اینکه امروزه ۱۶۹ کشور عضو این معاهده بین المللی و ملزم به حفظ تالاب ها و استفاده خردمندانه از آن هستند، تصریح کرد: اگرچه نام رسمی این معاهده بین المللی کنوانسیون تالاب‌ها نوشته می شود اما در همه جا از آن به عنوان کنوانسیون رامسر نام می‌برند.

فرماندار رامسر تصریح کرد: امروزه تالاب‌ها از مولدترین محیط‌های جهان هستند که می توان از آن استفاده‌ها و بهره‌های بسیار فراوانی در راستای اکوسیستم ها، محصولات غذایی، گونه های گیاهی و جانوری کرد.

آزاد افزود: برنج یکی از محصولات رایج تالابی است که غذای بخش عمده ای از جمعیت جهان را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه کنوانسیون تالاب‌ها فعالیتهای بسیار مهمی دارد، گفت: هر ساله شعار ویژه ای برای برگزاری این روز مشخص می شود که در سال ۲۰۱۸ شعار «تالاب ها برای آینده زندگی پایدار شهری» است، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته همایشی در سطح ملی در هتل رامسر برگزار می شود.

فرماندار رامسر برنامه های زنگ تالاب ها در مدارس، پیاده روی خانوادگی، مسابقات ورزشی و نمایشگاه عکس کودک را از جمله برنامه های این روز اعلام کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.