پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی ‌جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) در مازندران‌

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سیزدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع) همزمان با دهه کرامت عصر امروز با حضور میهمانان داخلی و خارجی و میهمان ویژه سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سالن جمعیت هلال احمر مازندران برگزار شد.

محمود شالویی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع) عصر امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: 20 میهمان خارجی از 18 کشور ترکیه، لبنان، آمریکا، ونزوئلا، پرو، اندونزی، نیجریه، ترکیه، آذربایجان، غنا، پاکستان، هند، تاجیکستان، تونس، بنگلادش، کنگو، بروندی، لیبریا، بلژیک، ونزوئلا در جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع)که  پرمخاطب ترین رویداد فرهنگی رضوی در مازندران و کشور بوده حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این جشنواره شرکت تمامی گروه‌های سنی است که امکان ارتباط همه اقشار را فراهم می‌کند، بخش بین‌الملل و دریافت دلنوشته‌های خارجی را از دیگر ویژگی‌های این جشنواره برشمرد و افزود: امسال برگزیدگان سایر کشورها در آیین اختتامیه مورد تجلیل قرار گرفتند.

شالویی افزود: تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی از دیگر برنامه‌های جشنواره امسال است که در بخش جنبی جشنواره مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گزارش تسنیم، تجلیل از محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به عنوان خادمان رضوی، تجلیل از دو قهرمان المپیکی کشتی و خادم امام رضا (ع) و خانواده شهید مدافع حرم بلباسی و حججی از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه بوده است.

دلنوشته‌های منتخب جشنواره در کتاب نجوای دل به چاپ خواهد رسید که منبع خوبی برای تولید آثار هنری و فرهنگی است.

اداره کل ارشاد مازندران برای نخستین بار در سال 85 اقدام به برگزاری جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) کرده و در سال جاری سیزدهمین دوره این جشنواره را برگزار خواهد کرد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.