پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنامه دولت برای محدود کردن فقر/ مشکلات با تدبیر و مدارا باید برطرف شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، علی ربیعی در جلسه شورای اداری مشترک شهرستانهای نوشهر، چالوس و کلاردشت که در سالن بندر نوشهر برگزار شد، با اشاره به گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن اظهار کرد: در این 40 سال اتفاقات بزرگی در کشور رخ داد، این که بر ما در این مدت چه گذشت، باید گفت هر لحظه آن پر از اتفاقات بزرگ بود و تاریخ 300 ساله را در این 40 سال تجربه کردیم.

وی با بیان این که در این مدت پس از پیروزی انقلاب دشمنان، انسان های بزرگی از این مرز و بوم  را به شهادت رساندند افزود: امروز دشمنان نظام متاسفانه برای این نسل عملکردها را به قضاوت می نشانند و نمی گویند آن زمان بر ملت ما چه گذشت؛ همین طور در استان مازندران چه مرارت ها کشیده شد تا به اینجا رسید.

ربیعی تصریح کرد: انرژی که انقلاب ایجاد کرد می توانست تحولات زیادی در صنعت و کشاورزی ایجاد کند اما جنگی به ما تحمیل کردند که جوانی ما را تحلیل برد و آن انرژی عظیم به جنگ آمد.

وی گفت: در آستانه 40 سالگی انقلاب جشن می گیریم و راهپیمایی می کنیم تا یادمان بماند چه بر ما گذشت و اینکه دنبال چه بودیم؛ مردم زحمات زیادی برای انقلاب کشیدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب کشور آن قدر حقیر بود که در سفارت خانه‌ها برای ما تصمیم می گرفتند که بالاترین مقام کشور ما چگونه ازدواج کند؛ خاطر نشان کرد: 40 سال یعنی دو نسل از انقلاب گذشته است، نسلی که با دنیای ارتباطات و فضای مجازی در ارتباط است و ما در مقابل این دو نسل 20 ساله مسئولیت داریم.

ربیعی با اشاره به نظر برخی کج اندیشان که از انقلاب به عنوان یک پروژه یاد می کنند افزود: متاسفانه امروز برای پروژه انگاری انقلاب، چهار تا پنج دستگاه ماهواره‌ای در حال مستند سازی و برنامه ریزی هستند.

وی تاکید کرد:انقلاب یک قاعده اجتماعی و یک پدیده است که بر اساس قواعد اجتماعی عمل می کند و دارای انقلاب قانون است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه امروز باید به متن اولیه انقلاب  که تبیین کننده راه ما است بازگردیم اظهارکرد: عمق بخشیدن به باورهای انقلاب باید توسط کارگزاران نظام و بدنه مدیریتی به طور جدی تر پیگیری شود ؛ باید به دوران اولیه انقلاب اسلامی برگردیم و بر اساس همان باورهای اعتقادی حرکت کنیم.

ربیعی از صندوق رای به عنوان برکت انقلاب و ثبات ایران یاد کرد و گفت: در جاهایی نارسایی داریم و باید برای رفع نابرابری ها  بیشتر تلاش و برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه به هر دلیلی تعداد زیادی افراد هستند که باید برای آن ها شغل ایجاد کرد افزود:باید به سمت ایجاد یک میلیون شغل رفت  و این یک حرکت عظیم است ؛ باید به سمتی رفت که در دل برنامه‌ریزی ها زندگی مردم را به تغییراتی رساند و این موضوع  با کار عادی امکان پذیر نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که به سخت کوشی عقلانیت و مدارا نیاز است تاکید کرد: باید در مسیر آن چه مقام معظم رهبری به عنوان حرکت جهادی نام می برند، حرکت کرد و نباید برای یک ریال تصمیم غلط گرفت.

ربیعی با بیان اینکه امروز دولت دو برنامه مهم محدود کردن فقر مطلق و اشتغال فراگیر را در برنامه دارد تصریح کرد: امروز  مشکلات زیادی چون ریزگردها، کمبود آب، بی مبالاتی در صندوق بازنشستگی وجود دارد که باید با تدبیر و مدارا برطرف شود.

وی در ادامه در خصوص اشتغال در مازندران گفت: امسال 750 میلیارد تومان از اشتغال فراگیر برای استان گذاشته شد که سهم سه شهر نوشهر، چالوس و کلاردشت 70 میلیارد تومان است؛ همچنین330 میلیارد تومان برای وام روستایی عشایری گذاشته شد که سهم سه شهر 34 میلیارد تومان است.

ربیعی خاطرنشان کرد: در بحث صندوق کارآفرینی 41 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار سهم استان مازندران برای سال 96 بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که در مازندران باید روی صنعت بوم گردی ،طبیعت گردی، پرورش گل و گیاه ، آی تی ، پرورش ماهی و تولید پوشاک در جهت ایجاد اشتغال فکر کرد و مانور داد افزود: باید روی مزیت‌های منطقه برای رشد اقتصادی برنامه ریزی کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه تعدادکارگران ساختمانی  بیمه شده از 13 هزار نفر به 50 هزار نفر رسید تاکید کرد: باید بیش از این ها روی بیمه روستائیان برنامه‌ریزی کرد و روستائیان را به سمت این بیمه سوق داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.