پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برخورداری 100 روستای بخش های چهاردانگه و دودانگه از نعمت گاز در هفته آخر اسفند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از مهر، جعفر احمدپور عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه گازرسانی به ۳۳ روستای بخش هزار جریب نکا که در روستای برما برگزار شد، از مازندران به عنوان نخستین و بیشترین روستاهای برخوردار از گاز در سطح کشور یاد کرد و همچنین گفت: در حال حاضر بیش از ۲۱۰۰ روستای مازندران گازرسانی شده است؛ همچنین از این میان ۴۹۲ روستای محروم از گاز در دستور کار قرار گرفته است که تا سال آینده کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به برنامه‌های صد روزه استاندار گفت: هفته آینده ۱۰۰ روستای دیگر از مازندران در بخش دودانگه و چهاردانگه ساری از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی افزود: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دستور گاز رسانی قرار می‌گیرند لذا روستاهایی که کمتر از ۲۰ خانوار و در مسیر پروژه‌های گازرسانی قرار دارند از این خدمات بهره مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به گازرسانی ۱۵۲ روستا در بخش هزار جریب شرق استان تصریح کرد: در حوزه شرق مازندران روستاهای بخش هزار جریب در نکا، بهشهر و گلوگاه گازرسانی به ۱۵۲ روستا با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد اما با توجه به تحریم‌ها مبلغ اعتباری به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که تا پایان سال ۹۸ پروژه گازرسانی به روستاهای شرق مازندران به اتمام خواهد رسید.

احمدپور ادامه داد: فاز دوم عملیات گازرسانی در بخش هزارجریب، ۳۳ روستا با ۲۲۰ کیلومتر شبکه گذاری و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان عملیاتی و به بهره برداری رسید که خوشبختانه با اتمام این پروژه اشتراک گذاری ۲۵۰۰ مشترک گاز را در این روستاها خواهیم داشت.

به گفته احمدی با نهایی شدن و برخورداری بخش هزار جریب از خدمات گازرسانی بخشی از اشتغال جوانان روستایی تأمین و از مهاجرت روستاییان به سطح شهرها کاسته خواهد شد در نهایت به بخش گردشگری و بوم گردی روستاها توجه شایانی می‌شود.

این مسئول با اشاره به روز بزرگداشت شهدا متذکر شد: تمامی این خدمات ارزنده در دورترین روستاهای بخش کشور مرهون تلاش‌ها و جان فشانی شهدا در دوران انقلاب، دفاع مقدس و پاسداری از میهن اسلامی است که امروز به به استقلال کامل رسیدیم که باید با خدمات رسانی به مردم راه شهدا را ادامه دهیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.