پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخش گاز نیروگاه کاسپین نوشهر با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

1

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین نوشهر عصر امروز با حضور وزیر نیرو، استاندار مازندران و مسئولان استانی به ظرفیت 307 مگاوات در نوشهر به بهره‌برداری رسید.

مهدی خباز پیشه، مجری طرح‌های نیروگاهی خصوصی شرکت تولید برق حرارتی در این مراسم گفت: در این نیروگاه برای نخستین بار از توربین‌های کلاس F به جای توربین‌های کلاس E استفاده شده است.

وی افزود: طرح جایگزینی توربین‌های کلاس F در ساخت نیروگاه‌های حرارتی در دستور کار شرکت برق حرارتی قرار گرفته است و رویکرد عمده در صنعت برق کشور خواهد شد.

خبازپشیه گفت: کاسپین نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بالا با 59 درصدراندمان در سطح کشور است که ظرفیت کل آن با بهره‌برداری از بخش بخار به 460  مگاوات خواهد رسید.

وی کل هزینه احداث این نیروگاه را 259.5 میلیون یورو عنوان کرد که 215 میلیون یورو از محل تسهیلات صندوق ارزی تامین شده است.​

نیروگاه 460 مگاواتی سیکل ترکیبی کاسپین با سرمایه شرکت برق حرارتی و توسط شرکت ماهتاب گستر کاسپین در نوشهر مازندران، احداث شده است.

 /ش

1 نظر
  1. زهیر باقرزاده می گوید

    این خبر اشکال دارد :
    (مهدی خباز پیشه، مجری طرح‌های نیروگاهی خصوصی شرکت تولید برق حرارتی در این باره اظهار داشت: در این نیروگاه برای نخستین بار از توربین‌های کلاس F به جای توربین‌های کلاس E استفاده شده است.) این جمله صحیح نیست . زیرا توربین کلاس F در سال 1386 در نیروگاه رودشور نیز استفاده شده است و شاید نقل آقای مهندس خبازپیشه توربین کلاس F تک محوره بوده که اولین بار در کشور نصب شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.