پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازارهای هدف صادراتی مازندران با کشورهای منطقه تقویت شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، احمد حسین‌زادگان امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیراّباد بهشهر در جمع مدیران این بندر، تامین اعتبارات را در گرو توسعه صادرات دانست و اظهار داشت: تفاهمات منعقد شده با کشورهای همسایه و بازارهای هدف به صورت جدی دنبال و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات مرکبات مازندران از سوی صادرکنندگان استان باید ارتقا یابد، افزود: موانع موجود برای فعالیت تجار و صادرکنندگان مازندران باید سریعا شناسایی و برطرف شود.

استاندار مازندران بر شناسایی و دعوت از مجموعه مازنی‌های فعال در حوزه‌های تجارت، اقتصاد و تولید برای کمک به توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و با بیان این‌که در تلاش هستیم تا به فعالیت‌های خود در این بخش سرعت بخشیم و تیمی را برای تحقق این مهم تشکیل داده ایم، تصریح کرد: باید کارهای پرمزیت در استان را تعریف کنیم تا افراد اهل و مشتاق فعالیت برای حضور در مازندران انگیزه پیدا کنند.

حسین‌زادگان با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب اقتصادی این بندر، یادآور شد: امروز که دشمنان نظام با همه قوا و اعمال تحریم‌های ظالمانه در تلاش برای آسیب رساندن به ایران اسلامی هستند، مسئولیت مدیران به عنوان خدمتگزاران مردم در بالفعل کردن قابلیت‌های بالقوه بیش از پیش است.

استاندار مازندران با اشاره به این‌که بهره‌گیری درست از ظرفیت بنادر شمال کشور و توزیع جغرافیایی صحیح صادرات و واردات یک استراتژی از دریچه پدافند غیر عامل به مسئله است، خاطرنشان کرد: امیرآباد تنها بندری است که از مجموعه قابلیت‌ها در بخش‌های مختلف حمل و نقل، فضای توسعه ای برخوردار است و باید همه تلاش خود را برای بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود بویژه ظرفیت بخش خصوصی در راستای رشد صادرات در این بندر بکار گیریم.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه زمینه فعالیت و تحرک بیش از پیش بخش خصوصی استان را باید فراهم کرد و در جذب فعالان دیگر نقاط کشور برای تحرک بخشی به اقتصاد استان تلاش شود، افزود: ضرورت دارد تا بندر امیرآباد با حضور اکثر فعالان اقتصادی موثر، به جایگاهی پویاتر برای اقتصاد استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در فعالیت بندر امیرآباد و دیگر بنادر استان، نقش پذیری و حضور فعالانه بخش خصوصی است و باید مشکلات پیش روی این بخش شناسایی و برطرف شود، تصریح کرد: گفت‌وگو، تعامل و مذاکره با فعالان اقتصادی برای شناخت ابعاد کامل مسئه باید پررنگ تر و مداوم صورت پذیرد.

استاندار مازندران بر دعوت از فعالان توانمند برای سرمایه‌گذاری موثر در بخش‌های مختلف در استان تاکید کرد و نقش مشوق‌ها برای فعالان پرتحرک و متعهد به کار را بسیار موثر ارزیابی کرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.