پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اگر نجنبیم کمتر از ۲۰ سال دیگر زیر زباله ها دفن می شویم!

0

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران در گفتگو با عبارت در پاسخ به روند پیگیری «پرونده پارک ملی کیاسر ساری» گفت: برای بدل شدن این منطقه به پارک ملی که بخشی از چهاردانگه و دودانگه ساری را تحت پوشش دارد اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این منطقه رسما به عنوان پارک ملی و منطقه ای حفاظت شده در کشور و جهان ثبت شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران اظهار داشت: درباره وضعت محیط بانان هنوز هم ما نگران هستیم زیرا حقوق اندک آنها با کار دشوارشان تناسب ندارد. محیط بانان 18 ساعت کشیک هستند و عموما در مناطق صعب‌العبور خدمت می کنند و در خطر شکارچیان غیرمجاز یا حمله حیوانات وحشی قرار دارند و به همین خاطر امیدواریم در برنامه ششم به شکل ویژه ای درباره آنها تصمیم گرفته شود و مجلس نیز راه را برای افزایش حقوق باز کند.

وی افزوده: خوشبختانه در دولت یازدهم رشد حقوقی خوبی برای محیط بانان داشتیم اما هنوز  تا رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه فاصله داریم.

ابراهیمی بزرگترین مشکل مازندران در شرایط فعلی را معضل زباله دانست و افزود: برخوردهای قومی و سیاسی با بحث محیط زیست به ویژه زباله باید تمام شود و همه باید حواسمان باشد که الان وضع زباله از وخیم هم وخیم تر است و اگر عزم منطقه ای و ملی و اتحاد و همدلی مسئولان و مردم نباشد نمی توان بر این مشکل زیست محیطی بزرگ فائق آمد.

این مسئول برخی پیش بینی ها در باره نابودی مازندران، در 20 سال آینده زیر زباله را اینگونه توضیح داد: به نظر من اگر دیر بجنبیم خیلی زودتر از 20 سال در زیر زباله ها دفن می شویم، زیرا تخریب محیط زیست شدت گرفته و الان در سرازیری هستیم و باید جلوی این روند را با آموزش صحیح مدیریت پسماند به مردم گرفت.

مدیرکل محیط زیست مازندران با ابراز رضایت از روند پیشرفت نیروگاه زباله سوز ساری اظهار کرد: امیدوارم که در آمل نیز اتفاقات خوبی رخ دهد و حداقل مشکل زباله مازندران بدتر از وضعیت فعلی نشود. استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این حوزه می تواند راهگشا باشد.

وی در پایان برخی اخبار پیرامون ارتقاء سطح پارک حیات وحش سمسکنده ساری را نادرست دانست و گفت: محیط زیست هیچ برنامه ای برای اینکار ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.