پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

المپیاد ورزشی شهرستان ساری برگزار می‌شود

فرماندار ساری از برگزاری المپیاد ورزشی در مرکز استان خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: احمد حسین‌زادگان در نشست شورای عالی ورزش اظهار کرد: پارلمانی ورزشی باید برآمده از جامعه ورزشی شکل بگیرد.

 

وی با بیان اینکه ورزش همگانی و ورزش بانوان باید در اولویت ورزش شهرستان قرار گیرد، تصریح کرد: امروز نشاط اجتماعی در جامعه ضروری است و باید از طریق ورزش صورت بگیرد.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه ارزان‌ترین فعالیت برای داشتن جامعه شاداب، ورزش است، گفت: طرح کامل نوسازی و بازسازی ساحل را در شورای عالی توسعه مرکز استان تدوین کردیم و به زودی اجرایی می‌شود.

 

این مسئول با بیان اینکه اگر هیچ تیمی نداشته باشیم اما مردم علاقه به ورزش کردن باشند به معنی عملکرد موفق است، تصریح کرد: المپیاد ورزش شهرستان طراحی و تدوین شود.

 

حسین‌زادگان گفت: مناسب‌سازی پارک‌ها در سطح شهر برای استفاده معلولان از سوی بهزیستی، شهرداری و شورای شهر پیگیری شود.

 

رضا پیوندی عضو شورای شهر ساری نیز در این نشست، اظهار کرد: در مباحث فرهنگی، توجه به پیشکسوتان باید مورد نظر باشد چرا که این افراد سرمایه‌های ورزش هستند.

 

وی با بیان اینکه برای ورزش حرفه‌ای باید انگیزه‌هایی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اگر مسائل مالی در حوزه ورزش تعیین‌کننده نباشد تاثیرگذار است و باید در اختصاص کمک مالی به هیئت‌های ورزش، عدالت بیشتری رعایت شود.

 

 مریم فرج‌پور معاون امور بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران نیز اظهار کرد: مطالبات جامعه ورزشی، بسیار ارزشمند است و برای ارتقای سلامت جامعه، تلاش می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه همگانی کردن ورزش، اقدام بسیار ارزشمندتری نسبت به قهرمانی در ورزش است، تصریح کرد: بسیاری از افراد از امکانات ورزشی برخوردار نیستند و بانوان هم در ورزش محدودیت‌هایی دارند.

 

معاون امور بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه فضای ورزشی مناسبی برای مردان وجود دارد اما این فضا برای بانوان دیده نشده است، گفت: ورزش برای بانوان باید رایگان باشد.

 

این مسئول با بیان اینکه برای مجتمع‌های ورزشی ساحلی برنامه‌ای دیده نمی‌شود، اظهار کرد: کیلومترها ساحل و جنگل داریم و هیچ بهره‌ای از این نعمت نمی‌بریم.

 

فرج‌پور با اشاره به کارآفرینی برای جامعه ورزشی، خاطرنشان کرد: جامعه ورزشی، قهرمانی را برای کشور به دست می‌آورد اما برنامه‌ای برای اشتغال این افراد وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد پارک‌های ورزشی در این شهرستان هستیم، خاطرنشان کرد: در این پارک‌ها نیروی متخصص ورزش به کارگیری شود تا شاید گوشه‌ای از بیکاری جامعه ورزشی کاهش یابد.

 

در ادامه این نشست سعید نجاریان رئیس شورای شهر ساری نیز اظهار کرد: اعتبارات مناسبی برای ورزش بانوان در نظر گرفتیم و در هشت رشته ورزشی فستیوال برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سالن اختصاصی ورزش بانوان در پارک بانوان ساری احداث می شود، افزود: بودجه ورزشی شهرداری ساری همزمان با آغاز به کار شورای چهارم از ۵۰۰ میلیون به ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.