پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح کارخانه زباله‌سوز ساری اسیر وعده‌های بی‌سرانجام/ قول‌هایی که قرار نیست عملی شود!

0

پایگاه خبری چهاردانگه: وعده‌های زیادی در ارتباط با احداث کارخانه زباله‌سوز ساری مطرح شده است.

وعده‌های که هر بار تیتر یک رسانه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی شده است و گاهی به صورت گسترده در سطح فضای مجازی منتشر شده است.

اما همیشه در تحقق این وعده‌ها بحث کمبود اعتبارات به صورت جدی مطرح شده است.

در ارتباط با کارخانه زباله‌سوز ساری برای چندمین سال است که وعده افتتاحیه تمدید می‌شود.

پایان سال 96 آخرین وعده در ارتباط با افتتاح کارخانه زباله‌سوز ساری بوده، البته قول افتتاح واحدهای زباله‌سوز در ایام انتخابات قوت بیشتری می‌گیرد، اما بعد انتخابات و کاهش تب آن همه وعده‌ها بر زمین می‌ماند.

در حال حاضر بحث زمین مانده وعده ساماندهی زباله بماند، زباله‌های که از ساری به منطقه چهاردانگه منتقل می‌شود، به صورت مناسب ساماندهی نمی‌شود و هیچ ارگانی هم خودش را در برابر مردمی که منابع زیر زمینی آنها به شدت آلوده شده است پاسخگو نمی‌داند.

در آخرین اظهارات مطرح شده در ارتباط با کارخانه زباله‌سوز عدم تامین اعتبار اجرای این پروژه است، که عباس رشیدی معاون عمرانی شهرداری ساری گفت: عمده مشکل پروژه دستگاه زباله‌سوز تامین اعتبار است و قرار بود که ۳۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص پیدا کند که این امر محقق نشد.

در آخرین جلسه‌ای که اعضای شورای شهر ساری داشتند علی اکبر زلیکانی عضو شورای شهر ساری درباره وضعیت کارخانه زباله‌سوز ساری، گفت: هیچ اراده‌ای وجود ندارد که نیروگاه زباله‌سوز ساری به سرانجام برسد و اصحاب رسانه باید در این زمینه جست‌وجو کنند.

البته مواردی دیگر در ارتباط با بحث احداث کارخانه زباله‌سوز ساری در نشست خبری زلیکانی با خبرنگاران از جمله وجود مافیا مطرح شد که عضو شورای شهر گفت من هم دنبال این موضوع هستم.

اما آنچه در رسانه‌ها درباره وضعیت افتتاح کارخانه زباله‌سوز ساری منتشر شد با هم مرور می‌کنیم.

خبرگزاری ایرنا در خبری به نقل از مدیرکل امور شهری استانداری مازندران خبر افتتاح کارخانه زباله‌سوز ساری را پایان سال 96 اعلام کرد.

در خبرگزاری تسنیم خبر احداث کارخانه زباله‌سوز ساری به نقل از معاون عمرانی شهرداری ساری به سال 97 موکول کرد.

خبرگزاری ایسنا قبل از ایام عید به نقل از معاون عمرانی استاندار مازندران اعلام کرد که کارخانه زباله‌سوز ساری هفته آینده افتتاح می‌شود که در حال حاضر حتی 50 درصد عملیات ساختمانی این مجموعه هم احداث نشده است.

خبرگزاری فارس در خبری که از رئیس شورای شهر ساری منتشر کرده بود زمان افتتاح کارخانه زباله‌سوز را پایان سال 96 اعلام کرده است.

به گزارش بلاغ در حال حاضر یک ماه از سال 96 گذشته است، اعضای شورای شهر ساری در اولین جلسه‌ای که داشتند از اراده ضعیف برای افتتاح و بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز خبر دادند، حال باید دید با توجه به اینکه این پروژه هم از طرح‌های نیمه تمام استان مازندران است و محمد اسلامی استاندار مازندران قول داد که در سال جاری همه پروژه‌های نیمه تمام مازندران ساماندهی می‌شود، آیا طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری هم به بهره‌برداری می‌رسد. / بلاغ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.